آموزش حقوق شهروندی، زنان را از آسیب ها و جرایم مصون می دارد

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: آموزش حقوق شهروندی و قوانین به ویژه از دوران تحصیل، زنان را از آسیب های اجتماعی و جرایم مصون می دارد.

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز دوشنبه در بازدید از زندان زنان (نسوان) در اصفهان افزود: آگاهی بخشی به زنان برای آشنایی با حقوق شهروندی و فردی از مرحله آموزش و پرورش گرفته تا دوره های بالاتر، باعث می شود تا آنها وارد حیطه های جرم خیز نشوند.

وی با بیان اینکه حدود ۲ درصد از زندانیان در کشورمان را بانوان تشکیل می دهند، اظهار داشت: زنان از ابتدا باید با مقررات و حقوق خود آشنا شوند و از نظام هایی که با مداخله به کاهش آسیب ها و خشونت ها کمک می کنند مانند بهزیستی و اورژانس ۱۲۳ حمایت کرد.

ابتکار به همکاری آموزش و پرورش برای آموزش مهارت زندگی و حقوق شهروندی در مدرسه ها اشاره و تصریح کرد: با ارائه این آموزش ها به دانش آموزان، آنها می توانند در مقابل آسیب ها و جرایم، خودمراقبتی لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه قوانین خوبی در این زمینه داریم، خاطرنشان کرد: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در آخرین مراحل خود، در کمیسیون قضایی مجلس تصویب شد و امیدواریم با تایید نهایی مجلس و شورای نگهبان این قانون اجرا شود.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: این قانون در قالب شرع مقدس اسلام و پیشبردی و کارآمد است و می تواند زمینه هایی را برای کاهش جرایم و کاهش جمعیت زندانیان کشور فراهم کند.

ابتکار با بیان اینکه تعداد زندانیان زن بسیار کمتر از مردان است، گفت: اقدام های خوبی برای زنان زندانی در آموزش مهارت ها و شرایط بهداشتی مطلوب انجام شده است.

وی با اشاره به بازدید خود از ۱۴ زندان زنان در کشور، افزود: آموزش های خوبی در زمینه مهارت آفرینی و قرآن برای آنها وجود دارد با این وجود کمبودهایی وجود دارد که یکی از طرح های ما با نام ارمغان برای آزادی زنان زندانی جرایم غیر عمد و با جمع آوری کمک خیران برگزار می شود.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه سال های گذشته چهار دوره ارمغان اجرا شد، اظهار امیدواری کرد که این طرح مجدد اجرا شود.

در این بازدید از ورود و حضور عکاس ایرنا ( خبرگزاری رسمی کشور) ممانعت بعمل آمد در حالیکه تصویربردار صداوسیما با ورود به داخل زندان اقدام به تصویربرداری کرد.

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده روز دوشنبه برای حضور در هفتمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک، دیدار با بانوان فرهیخته استان و شرکت در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کودک و نوجوان به اصفهان سفر کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار