بستری بیماران کرونایی در اتاق زایمان کذب است

متخصص زنان و زایمان بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) شهرستان ابرکوه موضوع بستری شدن بیماران کرونایی در اتاق زایمان بیمارستان را تکذیب کرد.

دکتر «منصوره کبودساز» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در این باره اظهار کرد: با توجه به بحران کرونا که در ماه اخیر با آن مواجه بودیم، این روزها برخی شایعات در مورد اتاق زایمان بیمارستان ابرکوه مبنی بر بستری بیماران کرونایی در این بخش به دلیل کمبود تخت‌های بستری مطرح می‌شود که صحت ندارد و بانوان باردار اطمینان خاطر داشته باشند که هیچ بیمار کرونایی در اتاق زایمان بستری نخواهد شد.
وی با بیان این که حتی موارد مشکوک را هم در اتاق زایمان بستری نمی‌کنیم، تصریح کرد: بانوان باردار در صورت مشکوک بودن به کرونا در بخش ویژه بیماران کرونایی بستری می‌شوند.
کبودساز خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که برای رفتن به مرکز استان اعمال می‌شود، تمام تمهیدات لازم در اتاق زایمان ابرکوه اندیشیده شده تا بانوان باردار با خیال راحت، یک زایمان موفق داشته باشند، حتی جراحی‌های اورژانسی و مورد نیاز نیز در اتاق عمل بیمارستان انجام می‌شود.
متخصص زنان و زایمان بیمارستان ابرکوه ادامه داد: نوزادانی که بعد از زایمان به دلایلی مانند یرقان یا زردی، نیازمند بستری در بخش اطفال هستند، در کنار مادرشان در اتاق زایمان بستری می‌شوند.
وی عنوان کرد: اتاق زایمان بیمارستان ابرکوه نقاط قوت بسیاری دارد از جمله این که در یک سال گذشته حتی یک مورد عفونت بعد از زایمان اعم از طبیعی و سزارین را در بین بانوان شاهد نبودیم که این مهم نشان دهنده رعایت کامل نکات و اصول بهداشتی در اتاق زایمان است.
کبودساز به وجود امکاناتی همچون زایمان بی‌درد و مامای همراه در بیمارستان ابرکوه اشاره کرد و گفت: به زودی بخش زایمان جدید که دارای اتاق‌های خصوصی است و بانوان می‌توانند در کنار همراه و همسر خود زایمان موفقی را داشته باشند، افتتاح خواهد شد.
در حال حاضر بیمارستان ابرکوه دارای دو متخصص زنان و زایمان است که به صورت شبانه‌روزی دراین مرکز درمانی ارائه خدمت می‌کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار