بهبودی: دیدار سیرجان با سپاهان فینال دور رفت لیگ والیبال است

پاسور سابق تیم ملی والیبال گفت: از نظر فنی شناخت دقیقی از آلکنو ندارم، اما از لحاظ کاریزماتیک مدیر بسیار قوی است.

علیرضا بهبودی در گفت‌وگو با میزان، درخصوص دیدار بسیار دشوار این تیم برابر سپاهان اصفهان در چارچوب هفته یازدهم لیگ برتر والیبال که به نوعی جدال صدرنشینی دور رفت به حساب می‌آید، اظهار داشت: به نظرم اگر بگویم فینال دور رفت، اغراق نکرده‌ام. در حال حاضر هر دو تیم با یک باخت در صدر جدول هستند و به نوعی این بازی فینال دور رفت است. مطمئنا بازی بسیار سختی برابر سپاهان در پیش رو داریم.
پاسور تیم والیبال فولاد سیرجان تصریح کرد: جایگاه تیم‌ها حتی در پایان دور برگشت هم دلیلی برای کسب نتیجه خوب در پایان فصل نیست چرا که مهمترین بخش از لیگ، بازی‌های پلی آف است و تجربه نشان داده، در ادوار گذشته تیم نخست دور گروهی برابر تیم هشتم در مرحله پلی آف شکست خورده و از دور رقابت‌ها حذف شده است.
*زودتر از بقیه تیم‌ها تمریناتمان را آغاز کردیم
پاسور با تجربه و سابقه تیم ملی در خصوص علت اصلی عملکرد درخشان تیم فولاد سیرجان که با ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه پا به رقابت‌های لیگ گذاشته است، گفت: تیم ما کارش را از همان روز اول با برنامه‌ریزی آغاز کرد و در بحث انتخاب بازیکنان عملکرد خوبی داشتیم و تقریباً نفرات مد نظر کادر فنی جذب شدند، البته بازیکنان شاخصی هم در لیست جذب کادرفنی در ابتدای فصل بودند که به خاطر دلایل مختلف جذب نشدند.
وی افزود: خیلی زودتر از بقیه تیم‌ها تمریناتمان را آغاز کردیم و با وجود آنکه در اوایل نمی‌توانستیم تمرین گروهی داشته باشیم حتی یک ماه به صورت آنلاین تمرین می‌کردیم و همین مسئله باعث شد زمانی که تمرینات گروهی را آغاز کردیم بازیکنان در آمادگی ۶۰ یا ۷۰ درصدی بودند.
*بازیکنان ترجیح می‌دهند در فاز حمله حضور داشته باشند تا پاسوری
این پاسور کهنه کار که هنوز در آمادگی به سر می‌برد و تا به اینجای فصل جزو سه پاسور برتر لیگ بوده است، در پاسخ به این سوال که آیا والیبال ایران در بحث پاسور دچار ضعف شده و اختلاف سطح بین پاسور‌ها زیاد است؟ اظهار کرد: علت اصلی کمبود بازیکن در پُست پاسور را نمی‌دانم، اما با توجه به شناختی که از والیبال ایران دارم، فکر می‌کنم بخشی از مسائل مربوط به بحث استعدادیابی در این پُست است و بخشی دیگر به عدم استقبال زیاد والیبالیست‌ها از پُست پاسوری برمی‌گردد چرا که اکثر بازیکنان ترجیح می‌دهند در فاز حمله حضور داشته باشند و این پست‌ها جذابیت بیشتری نسبت به پاسوری برایشان دارد.
وی تصریح کرد: به نظرم خیلی به پُست پاسوری در سال‌های گذشته توجه نشده است و فکر می‌کردیم حالا حالا‌ها نفراتی همچون امیر حسینی و سعید معروف را خواهیم داشت؛ باید فکر این روز‌ها را می‌کردیم. اگر در سال‌های آینده معروف را از تیم ملی کنار بگذاریم هرچند پاسور‌های خوبی همچون جواد کریمی و بقیه پاسور‌های لیگ را داریم، اما اختلاف بین معروف و مابقی پاسور‌ها زیاد است.
*قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر المپیک، کار بسیار دشواری است
بهبودی در پایان در خصوص انتخاب ولادیمیر آلکنو به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال، گفت: از نظر فنی شناخت دقیقی از آلکنو ندارم، اما از لحاظ کاریزماتیک مدیری بسیار قوی است و به نظرم با توجه به مدت کمی که تا المپیک داریم انتخاب آلکنو تصمیم درستی بود. امیدوارم او بتواند تیم ملی را در المپیک به خوبی هدایت کند و از تمام پتانسیل والیبال ایران استفاده کند.
پاسور سابق تیم ملی والیبال خاطر نشان کرد: البته باید این را بدانیم که جز چهار تیم برتر المپیک بودن، کار بسیار دشواری است و نیاز به برنامه‌ریزی جامع و بلندمدت دارد. مطمئناً تیم ملی در المپیک کار بسیار دشواری پیش رو دارد.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار