بیوگرافی پویا اسبقی / تصاویر

پویا اسبقی مربی ایرانی - سوئدی به عنوان سرمربی زیر ۲۱ ساله‌های سوئد انتخاب شد.

بیوگرافی پویا اسبقی / تصاویر
پویا اسبقی مربی ایرانی - سوئدی که پیش از این با هدایت تیم فوتبال دالکورد سوئد نام خودش را به‌عنوان جوان‌ترین سرمربی خارجی تاریخ فوتبال سوئد مطرح کرده بود، از سوی فدراسیون این کشور هدایت تیم فوتبال زیر ۲۱ ساله‌های سوئد را بر عهده گرفت.

به همین دلیل نگاهی انداختیم به زندگینامه ورزشی اسبقی که می‌تواند در آینده یکی از ستاره‌های درخشان ورزش ایران باشد.
اسبقی ۳۵ ساله و متولد کرج است که از او به عنوان یکی از نوابغ مربیگری فوتبال در سوئد یاد می‌شود. او که پدر و مادری ایرانی دارد، سابقه هدایت دالکورد، یفله و گوتبورگ سوئد را دارد و اکنون نیز به عنوان سرمربی تیم زیر ۲۱ ساله‌های سوئد انتخاب شده است.
همچنین او با هدایت دالکورد در سال ۲۰۱۶ نام خود را به عنوان جوان‌ترین سرمربی خارجی سوئد بر سر زبان‌ها انداخت. اسبقی به واسطه نتایج خوبی که با تیم‌های تحت هدایتش گرفته است به گزینه اصلی باشگاه استقلال هم تبدیل شد، اما پس از مدتی حضورش منتفی گشت.
او که در فصل ۲۰۱۹ - ۲۰۲۰ توانست با تیمش در فینال جام حذفی سوئد، در وقت‌های اضافه مالمو را شکست دهد و به عنوان قهرمانی جام حذفی سوئد دست پیدا کند، لقب شاهزاده ایرانی را نیز از آن خود کرد و سپس در مرحله مقدماتی لیگ اروپا شرکت کرد و شکست خورد و به مرحله بعد نرسید.

آمار برد و باخت او با تیم گوتبرگ چندان جالب نبوده است و در ۷۸ بازی که هدایت این تیم را بر عهده داشته، ۲۴ برد، ۲۸ مساوی و ۳۰ باخت کسب کرده و به طور کلی درصد برد او در مربیگری ۳ تیم قبلی اش، به طور متوسط ۳۵ درصد بوده است که آمار ضعیفی محسوب می‌شود و شهرت او تنها به واسطه قهرمانی اش در جام حذفی با گوتبرگ است.
اسبقی در سوئد کارشناسی فوتبال هم انجام می‌دهد و به طور کلی از حالا به بعد باید تیم زیر ۲۱ ساله‌های سوئد را آماده حضور در رقابت‌های آتی کند.
تیم ملی زیر ۲۱ سال سوئد در ۴ بازی گذشته خود ۳ برد به دست آورده و متحمل یک شکست شده است که آخرین بازی مقابل ایتالیا بوده که ۴ بر یک متحمل باخت شدند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار