رفع برخی از ابهامات درخصوص وام یک میلیونی و بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی

باشگاه خبرنگاران جوان برخی از سوالات مخاطبان خود را درباره وام یک میلیون تومانی و بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی پیگیری کرد.

با آغاز طرح حمایتی دولت همزمان با تعطیلی کشور به منظور جلوگیری از پیشروی کرونا، سوالاتی درخصوص و به یک میلیون تومانی و بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی از سوی متقاضیان مطرح شده است.
به همین منظور حامد شمس رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان به برخی از این سوالات پاسخ داد.
باشگاه خبرنگاران جوان: آیا افرادی که یارانه بگیر هستند ولی بسته معیشتی را دریافت نمی‌کنند و حقوق ثابت و بیمه نیز ندارند مشمول دریافت این بسته می شوند؟
شمس: خیر، بسته جدید یارانه معیشتی فقط به افرادی تعلق می‌گیرد که بسته حمایت معیشتی دریافت می کنند.
باشگاه خبرنگاران جوان: آیا کارگرانی که بیمه تامین اجتماعی دارند، مشمول دریافت بسته حمایتی یارانه می شوند؟
شمس: خیر، این بسته به افرادی تعلق می‌گیرد که اولاً درآمد ثابتی نداشته باشند ، دوم متقاضی وام یک میلیون تومانی کرونایی در ابتدای سال بوده باشند ، سوم اینکه دریافت کننده بسته حمایت معیشتی باشند.
باشگاه خبرنگاران جوان: چرا بسته جدید یارانه معیشتی به تمام یارانه بگیران تعلق نمی گیرد؟
شمس: وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی صرفا مجری سیاست‌های ستاد مقابله با کرونا و تصمیمات اتخاذ شده در این زمینه است.
باشگاه خبرنگاران جوان: اگر کسی وام یک میلیونی را درخواست کند آیا مشمول دریافت کمک بلاعوض یکصد هزار تومانی نیز می‌شود؟
شمس: بله، افراد مشمول بسته جدید معیشتی، یکصد هزار تومان بابت هر یک از اعضای خانواده در چهار ماه پایانی سال و همچنین وام یک میلیون تومان را نیز دریافت می‌کنند. این افراد در مجموع ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر هستند.
باشگاه خبرنگاران جوان:چرا در برخی از موارد امکان ارسال کد ملی، به سرشماره ۶۳۶۹ وجود ندارد؟
شمس: تنظیمات برخی از گوشی‌های تلفن همراه به گونه‌ای است که نیازمند اضافه کردن ۹۸+ قبل از ۶۳۶۹ هستند. در واقع در این گوشی‌ها ارسال پیامک به صورت ۹۸۶۳۶۹ +خواهد بود.
باشگاه خبرنگاران جوان: من یک کارگر باربر هستم و حقوق ثابت ندارم آیا مشمول دریافت این بسته جدید حمایتی می شوم؟
شمس: هر فردی که حقوق ثابت نداشته باشد و در فهرست معیشتی بگیران است و در فهرست اول سال حضور داشته باشد مشمول دریافت این بسته می شود.
باشگاه خبرنگاران جوان: آیا این بسته معیشتی به اعضای انجمن صنفی کارگران ساختمانی که دارای پرداخت بیمه هستند تعلق می گیرد؟
شمس: اگر فردی مشمول پرداخت بیمه شود چه کارگر ساختمانی و چه کارگر غیر ساختمانی مشمول دریافت این بسته نمی شود .به زبان دیگر، تمامی بیمه شدگان تامین اجتماعی مشمول دریافت این بسته نمی شوند.
باشگاه خبرنگاران جوان: چگونه می توان پیگیری کرد که آیا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیامک های ارسالی را دریافت کرده است ؟
شمس: همان‌طور که در اطلاعیه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در خصوص بسته جدید حمایت معیشتی اعلام شد، به افرادی که مشمول دریافت این بسته هستند به نحو مقتضی اطلاع رسانی خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار