بازدید گردشگران خارجی در اصفهان ۵ درصد افزایش یافت

اصفهان همواره به عنوان یکی از مقصدهای اصلی گردشگران خارجی در کشورمان مطرح است و برآیند آمارها نشان می دهد که با وجود تحریم ها، شمار این گردشگران از آثار تاریخی و جاذبه های منطقه افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به عنوان قطب گردشگری کشور دارای ۱۰۷ شهر و یکهزار و ۹۳۴ روستاست؛ بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی در این استان شناسایی شده و یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان امام (نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.
این استان همچنین دارای ۹۰ موزه تاریخی، مردم شناسی، فرهنگی و طبیعت است که در اختیار بخش دولتی و خصوصی قرار دارد. در این خطه بیش از ۶۰۰ خانه تاریخی وجود دارد که بیش از نیمی از آنها در شهر اصفهان قرار دارد.

استان اصفهان دارای ۹۰ هتل و ۶۵ مهمانپذیر با ظرفیت حدود ۲۰ هزار تخت است که از این تعداد ۵۷ هتل و ۳۰ مهمانپذیر در کلانشهر اصفهان قرار دارد. ظرفیت مکان های اقامتی در استان اصفهان به گفته مسوولان برای هر شب به ۴۲۰ هزار نفر رسیده است.

با برنامه ریزی ها و تلاش های صورت گرفته و گشایش های دیپلماسی بین المللی در سال های اخیر، صنعت گردشگری و ورود گردشگران خارجی به کشورمان رونق گرفت و شاهد رشد آن در هر سال نسبت به سال های قبل بودیم.

با شدت گرفتن تحریم ها و فشارهای ظالمانه امریکا در یک سال اخیر، نگرانی هایی درباره صنعت گردشگری ایران و آینده آن به وجود آمد اما آمار و اطلاعات نشان می دهد که تحریم ها، مانعی برای رونق این صنعت نشد و گردشگران خارجی هنوز هم ایران و شهرهای تاریخی آن از جمله اصفهان را به عنوان یکی از مقصدهای خود انتخاب می کنند.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، بخشی از تحریم ها، صنعت گردشگری کشورمان را هدف قرار داد اما با اتخاذ راهبردهای مناسب دولت تدبیر و امید، آمار گردشگران خارجی این استان کاهش نیافته است.

فریدون الهیاری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد: ممکن است تحریم های اعمال شده، شدت ورود گردشگران به کشور را کاهش دهد اما سطح آمار این گردشگران را کاهش نداده است.

وی یکی از راهبردهای مهم برای حفظ آمار گردشگران خارجی کشور را صدور روادید الکترونیک و بدون الصاق به گذرنامه گردشگران برشمرد و افزود: این تدبیر کمک کرد تا گردشگران خارجی بدون نگرانی از اعمال تحریم ها وارد کشورمان شوند.

افزایش پنج درصدی بازدید گردشگران خارجی از اصفهان

مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان به بازدید بیش از ۲۲۰ هزار گردشگر خارجی از بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری این استان در پنج ماه سال ۱۳۹۸ اشاره و اضافه کرد: آمارها نشان دهنده رشد پنج درصدی بازدید گردشگران از بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

اله یاری گفت: بیشترین تعداد گردشگران ورودی به استان از کشور های آلمان، فرانسه، چین، اسپانیا، ترکیه، ژاپن، یونان، تایلند و استرالیا هستند.

افزایش قابل توجه گردشگران عرب

مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان با تاکید بر اینکه امسال شاهد رشد ورود گردشگران آسیایی به ویژه از کشور های عربی به اصفهان بودیم، تصریح کرد: وجود مراکز متعدد درمانی (گردشگری سلامت)، ارزان بودن نسبی ارز ایرانی، جاری بودن رودخانه زاینده رود و وجود اماکن متعدد زیارتی در استان از جمله عواملی هستند که در استقبال گردشگران آسیایی به ویژه کشورهای مسلمان به عنوان یک مقصد گردشگری موثر بوده است.

گردشگری سلامت شامل استفاده از خدماتی است که به بهبود یا افزایش سلامت و افزایش روحیه فرد با استفاده از روش های مختلف درمان پزشکی و آب‌های معدنی منجر و در مکانی خارج از محل سکونت فرد ارائه می‌شود. اصفهان با برخورداری از بیش از ۵۰ بیمارستان و مرکز درمانی یکی از قطب های درمانی و پزشکی کشور محسوب می شود.

سالانه تعداد زیادی از گردشگران به ویژه از کشورهای همسایه برای پیگیری امور درمانی خود و گردشگری سلامت به اصفهان سفر می کنند.

استان اصفهان به عنوان قطب گردشگری کشور دارای 107 شهر و یکهزار و 934 روستاست؛ بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی در این استان شناسایی شده و یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان امام (نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار