شهرستان شاهین‌شهر و میمه دارای رتبه دوم بیکاری در استان اصفهان

فرماندار شاهین‌شهر و میمه گفت: شهرستان شاهین‌شهر و میمه بعد از شهرستان لنجان دارای رتبه دوم نرخ بیکاری در استان اصفهان است.

به گزارش ایلنا، اسفندیار تاجمیری ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه ۵۱ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ‌ بر ۶۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی از کلنگ زنی نمادین ۶ پروژه عمرانی و تشکیل شورای اداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه با حضور معاون عمرانی استانداری اصفهان خبر داد و افزود: ازجمله این پروژه‌ها می‌توان به کلنگ زنی احداث مکان جدید بازار فلافل فروشی‌های شاهین‌شهر در محل کمپینگ شرق، بهره‌برداری از ۳ پروژه عمرانی در شهرهای گرگاب و گز و افتتاح یک پروژه مرغداری دارای طرح شاخص با اعتباری بالغ‌بر ۴۰ میلیارد تومان اشاره کرد.

مترو شاهین شهر - اصفهان

این مقام مسئول از اصلاح رویه‌ها و پیگیری به ثمر نشستن متروی شاهین شهر- اصفهان سخن گفت و ادامه داد: پروژه‌های شاخص و ملی ازجمله ایجاد مجتمع بزرگ صنایع غذایی کشور با اعتباری بالغ‌بر ۲۵۰ میلیارد تومان نیز در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه در مرحله اجرا داریم که هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور و هیات همراه به استان اصفهان از آن‌ها رونمایی خواهد شد.

فعالیت بیش از ۵۰ درصد واحد های صنعتی

وی با بیان اینکه نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ مجموعه صنعتی تولیدی کوچک- بزرگ در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه وجود دارد، خاطرنشان کرد: شهرستان شاهین‌شهر و میمه در حوزه تولیدات محصولات صنعتی در استان اصفهان حائز رتبه دوم و در حوزه ارائه ارزش‌افزوده دارای رتبه اول است.

تاجمیری با بیان اینکه جامعه کارگری شهرستان شاهین‌شهر و میمه نزدیک به ۸۵ هزار نفر است، تصریح کرد: با وجود اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه اقتصادی از سوی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون بیش از ۵۰ درصد ظرفیت تولیدی صنایع این شهرستان فعال می‌باشد.

دبیر خانه اشتغال

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه از راه‌اندازی دبیرخانه اشتغال جهت پیگیری مسائل و مشکلات اشتغال‌زایی جوانان خبر داد و گفت: این دبیرخانه به‌نوعی بازوی کمکی کارگروه کمیته تسهیل و اشتغال و کمیسیون کارگری شهرستان شاهین‌شهر و میمه جهت تسهیل در امورات مربوطه است.

وی با بیان اینکه تاکنون با حضور استاندار اصفهان و هیات همراه او سه بار مسائل و مشکلات شرکت‌ها و صنایع شهرستان شاهین‌شهر و میمه با حضور مدیران این مجموعه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا دستورات لازم جهت برطرف کردن آن‌ها صادر شود، تأکید کرد: به‌عنوان نماینده دولت در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه اعلام می‌کنم ما آمادگی لازم جهت هر گونه سرمایه‌گذاری و یا برطرف کردن مشکلات سرمایه‌گذاران در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه را داریم.

معضل موادمخدر مساله اجتماعی است

تاجمیری در پی سؤال خبرنگاری مبنی بر اقدامات صورت گرفته در حوزه مواد مخدر در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه اظهار کرد: حوزه مواد مخدر دارای سه حوزه پیشگیری، مبارز و درمان می‌باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید فعالیت در حوزه مواد مخدر از حالت محرمانه خارج و تبدیل به یک مساله اجتماعی شود تصریح کرد: در حوزه مواد مخدر پیشگیری مهم‌تر از درمان است، چراکه مبارزه خواه‌وناخواه صورت می‌پذیرد.

محیط زیست

فرماندار شاهین‌شهر و میمه با تأکید بر اینکه تمامی صنایع کوچک و بزرگ مستقر در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه باید الزامات و قوانین محیط زیستی را رعایت کنند، در غیر این صورت با آن‌ها برخورد خواهد شد، از اینکه اداره محیط‌زیست شهرستان شاهین‌شهر و میمه فاقد ساختمان اداری و نیروی انسانی کافی می‌باشد نیز ابراز تأسف و گلایه کرد که شهرستانی با چنین حجم صنایع و جمعیتی فاقد داشتن مؤلفه‌های اولیه است.

وی به متولیان شهرک صنعتی چرمشهر شهرستان شاهین‌شهر و میمه هشدار داد در صورتی که واحدهای خود را با الزامات و قوانین محیط‌زیست هماهنگ نکنند، بدون هیچ‌گونه تعارف و اغماضی جلو ادامه فعالیت آن‌ها را خواهیم گرفت، متذکر شد: برای سرمایه گذارانی فرش قرمز پهن می‌کنیم که فعالیت آن‌ها بر روی سلامت و آرامش مردم خدشه‌ای وارد نکند.

تاجمیری به حاشیه‌های شهرداری شاهین‌شهر نیز اشاره کرد و گفت: با سامان‌دهی نیروی انسانی در شهرداری شاهین‌شهر بسیار موافق هستم به این دلیل که شهرداری شاهین‌شهر طی دورهای گذشته سه برابر ظرفیت موجود به اشکال مختلف در آن نیرو جذب و به‌کارگیری شده است که این قائده بدون کار کارشناسی و خلاف قانون بوده است.

حفظ نیروی انسانی

فرماندار شاهین‌شهر و میمه با تأکید بر اینکه پیمانکارانی که در مناقصات برگزار شده برنده شده‌اند، مکلف به اجرای تعهدات خود ازجمله حفظ نیروی انسانی موجود و زیباسازی شهر هستند، گفت: بر اساس گزارش‌های ارسالی به نظر می‌رسد، اندکی کیفیت خدمات در سطح شهر شاهین‌شهر پایین آمده است.

وی با بیان اینکه از مدیران شهرداری و شورای شهر شاهین‌شهر انتظار داریم با نظارت خود این کمبودها برطرف کنند، افزود: فلسفه بنیادی واگذاری فعالیت‌ها و کارهای یک سازمان به بخش خصوصی این هست که با کم کردن هزینه‌ها بهترین خدمات به مردم ارائه شود.

تاجمیری ادامه داد: از حوزه معاونت عمرانی فرمانداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه خواسته‌ایم که با دید نظارتی به این موضوع ورود پیدا کنند و اگر کم و کاستی وجود دارد تذکرات لازم را بدهند.

اتباع مجاز

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری در خصوص فراوانی اتباع بیگانه به‌خصوص افاغنه در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه عنوان داشت: شهرستان شاهین‌شهر و میمه جزو شهرستان‌های مجاز دارای اتباع می‌باشد.

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه با تأکید بر اینکه عملکرد نیروی انتظامی در جمع‌آوری اتباع بیگانه غیرمجاز کاملاً قابل قبول بوده است، بیان داشت: کمیته‌ای در فرمانداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه متشکل از اداره کار و تعاون، اداره صنعت و معدن و نیروی انتظامی جهت بازرسی و برخورد با اصناف و صنایعی که از اتباع بیگانه غیرمجاز استفاده می‌کنند، تشکیل‌شده است که امیدواریم با تشکیل این کمیته بتوانیم جلوی ادامه فعالیت این اتباع غیرمجاز را بگیریم و از کشور ترد کنیم.

وی خطاب به کارفرمایانی که از نیروی انسانی خارجی استفاده می‌کنند گفت: به‌جز مشاغلی که برای اتباع بیگانه بر اساس قانون کار تعریف‌شده است، دیگر به‌هیچ‌عنوان کارفرما این حق را ندارد در سایر فعالیت‌های خود از نیروی انسانی خارجی استفاده کند و باید نیروی انسانی داخلی در اولویت و زمره فعالیت‌های او باشد در غیر این صورت طبق قانون با شما برخورد خواهیم کرد.

ساماندهی کودکان کار

تاجمیری تصریح کرد: برای ساماندهی کودکان کار به‌زودی مرکز موقتی راه‌اندازی می‌شود و مرکز دائمی نگهداری از کودکان کار(گرم‌خانه) با هدف سکونت شبانه آنان، با مشارکت شورای اسلامی و شهرداری شاهین‌شهر احداث خواهد شد.

تصادفات درون شهری

وی ۷۰ درصد تصادفات شاهین‌شهر را عامل فرهنگی عنوان کرد و گفت: برای شاهین‌شهری که دارای رتبه اول توسعه منابع انسانی در استان اصفهان هست، آمار ۷۰ درصد تصادفات درون‌شهری که به فرهنگ ترافیکی مردم بر می‌شود، زیبنده نیست.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه فرهنگ ترافیکی مردم شاهین‌شهر را ضعیف عنوان کرد و گفت: برای افزایش سطح فرهنگ ترافیکی مردم شاهین‌شهر به نهادهای مختلفی همچون پلیس-اداره فرهنگ و ارشاد و… مأموریت داده‌ایم تا در حوزه آموزش به سطح ارتقاء فرهنگ ترافیکی مردم کمک کنند.

توسعه حوزه ورزش

وی این نوید را داد که علاوه بر واگذاری بخش‌هایی از ورزشگاه ملت شاهین‌شهر به بخش خصوصی، زمین چمن مصنوعی در این ورزشگاه احداث و فعالیت استخر سرپوشیده ملت هم در چند هفته آینده نهایی خواهد شد و گفت: حمایت از دو قشر جوان و بانوان در شاهین‌شهر جهت رشد و پیشرفت افزایش خواهد یافت.

ستاد انتخابات

تاجمیری از تشکیل ستاد انتخابات شهرستان شاهین‌شهر و میمه با شعار صیانت از حقوق انتخاب‌کنندگان و انتخاب شوندگان خبر داد و گفت: همه اخبار و فعالیت‌های انتخاباتی در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه را به‌شدت رصد می‌کنیم و به همه کاندیداهایی که قصد حضور در انتخابات را دارند توصیه می‌کنیم که به قانون و برنامه زمان‌بندی‌شده انتخابات از سوی وزارت کشور پایبند باشند.

وی با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد فضایی را برای مشارکت حداکثری مردم فراهم کنیم، بیان داشت: مردم باید از حق انتخاب خود صیانت کنند و تحت تأثیر جریانات و فضاسازی‌های سیاسی قرار نگیرند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه آمار مجاز و غیرمجاز اتباع بیگانه ساکن در شهرستان شاهین‌شهر و میمه نزدیک به ۸ هزار برآورد می‌شود، افزود: شهرستان شاهین‌شهر و میمه بعد از شهرستان لنجان دارای رتبه دوم نرخ بیکاری در استان اصفهان است و نرخ رشد مهاجرت به سمت این شهرستان را ۴.۵ برابر کل استان اصفهان عنوان کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار