۳ طرح عمرانی و خدماتی در خور و مبارکه افتتاح شد

ساختمان اداری محیط زیست مبارکه، یک واحد پرواربندی شتر و یک اقامتگاه بومگردی در خور و بیابانک روز سه شنبه در آیینی با حضور مسوولان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، در این آیین یک واحد پرواربندی شتر با ظرفیت ۸۰ نفر و اعتبار افزون بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در روستای جعفرآباد و همچنین یک واحد اقامتگاه بومگردی در شهر خور با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ میلیارد ریال با حضور مسوولان استانی افتتاح شد.

با بهره برداری این ۲ طرح زمینه اشتغال دست کم ۱۰ نفر فراهم شده است.

شهرستان خور و بیابانک ۵۷ واحد اقامتگاه بوم گردی با ظرفیت اقامت سه هزار و ۵۳۵ نفر در شبانه روز دارد که برای ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

قرار است تا پایان سال نیز بیش از پنج واحد بومگردی دیگر در این شهرستان راه اندازی شود.

در زمان حاضر خور و بیابانک ۲ هتل، ۵۷ واحد اقامتگاه بومگردی، یک واحد اقامتگاه سنتی، یک باب سفره خانه سنتی، و یک باب مهمانپذیر دارد.

۵۳ واحد تاسیسات گردشگری دیگر در دست اقدام است که به این مجموعه ها اضافه می شود.

شهرستان خور و بیابانک با ۲۰ هزار نفر جمعیت در ۴۲۰ کیلومتری شرق مرکز اصفهان قرار دارد.

همچنین همزمان با چهارمین روز گرامیداشت هفته دولت، ساختمان جدید اداری حفاظت محیط زیست شهرستان مبارکه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

ایرج حشمتی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان امروز در آیین افتتاح این طرح اظهار داشت: این ساختمان با ۵۰۰ مترمربع زیربنا در زمینی به مساحت ۴۶۰ مترمربع با صرف پنج میلیارد و ۳۱۹ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، از دوم تا هشتم شهریور هفته دولت نامگذاری شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار