جزئیات شاخص و معاملات بورس دوشنبه ۱۰ آذرماه ۹۹

شاخص کل امروز هم کار خود را صعودی آغاز کرد و در ۳۰ دقیقه ابتدایی بازار امروز جهش ۳۱ هزار و ۳۰۰ واحدی را پشت سر گذاشت و به رقم یک میلیون و ۴۵۸ هزار و ۵۸۳ واحد رسید. در این ساعات شاخص کل ۲.۱۹ درصد و شاخص هموزن ۱.۲۶ درصد رشد کرده که نشان می‌دهد عمده رشد شاخص برعهده نماد‌های شاخص‌ساز از جمله فارس، شستا، تاپیکو، وغدیر، فولاد، وبملت و خودرو است.

جزئیات شاخص و معاملات بورس دوشنبه ۱۰ آذرماه ۹۹
به گزارش فرارو، صبح امروز از مجموع ۳۲۴ نماد بورسی معامله شده، تنها ۳۱ نماد روند نزولی دارند و ۲۹۳ نماد با رنگ سبز به تابلو بورس آمده‌اند. همچنین در بازار فرابورس از مجموع ۲۵۰ نماد معامله شده امروز ۱۸۶ نماد صعودی و ۶۴ نماد نزولی هستند. موردی که نشان می‌دهد بین نماد‌های بورسی شاهد افزایش قیمت سهام در ۹۰ درصد نماد‌ها هستیم. گروه انبوه‌سازی بعد از جمع‌آوری صف‌های فروش سنگین در نماد‌های ثغرب، ثقزوی و ثاباد امروز به رنگ قرمز درآمده است. در گروه پالایشگاه شاهد توقف نماد شپنا در قیمت روز گذشت هستیم، اما دیگر نماد‌ها یعنی شبندر، شبریز و شتران روند صعودی دارند. دیگر گروه‌ها از جمله هولدینگ‌ها، فلزات اساسی، سرمایه‌گذاری‌ها، عرضه برق و گاز، غذایی‌ها، دارویی‌ها و سیمانی‌ها هم سبزرنگ هستند
جزئیات شاخص و معاملات بورس در روز دوشنبه ۱۰ آذرماه ۹۹ نقشه بازار در ابتدای معاملات روز دوشنبه ۱۰ آذرماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)

بررسی نقشه بازار در ساعات اولیه معاملات امروز نشان می‌دهد گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری از خودرویی‌ها سبقت گرفته و در مقام برترین گروه صنعت از نظر ارزش معاملات قرار دارد. در این گروه وتجارت، ونوین، وآیند و دی صف خرید دارند و شاهد افزایش قیمت سهام در نماد‌های وبصادر و وبملت هستیم. در گروه خودرو و ساخت قطعات خساپا به صف خرید رسیده و دیگر نماد‌ها با افزایش نسبی قیمت روبرو هستند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF سهامی امروز اغلب رشد قابل توجهی را تجربه می‌کنند و سهامدارانشان را خوشحال کرده‌اند. در گروه محصولات شیمیایی شاهد حجم معاملات بالا در نماد‌های فارس و پترول هستیم که هر دو در آستانه صف خرید قرار دارند.

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش بازار امروز

تاپیکو امروز شاهد سنگین‌ترین صف خرید در بازار سرمایه است. حدود شش هزار و ۵۰۰ سفارش برای خرید ۳۳۰ میلیون سهام تاپیکو به ارزش ۵۰۶ میلیارد تومان تشکیل شده و فعلا در ساعات ابتدایی معاملات فروشنده‌ای برای آن وجود ندارد. خگستر با صف خرید ۱۹۲ میلیارد تومانی در رتبه دوم ایستاده و خزامیا با صف خرید ۱۷۵ میلیارد تومانی در مقام سوم قرار دارد. پشت سر آن‌ها نماد‌های وتجارت با صف ۱۶۹ میلیاردی، خساپا با صف ۱۴۵ میلیاردی، وملی با صف ۱۱۸ میلیاردی و وتوکا با صف ۹۵ میلیاردی به چشم می‌خورند. همچنین در بازار فرابورس نماد‌های دی، شغدیر، مگهر، شگویا، سمگا، بنو و بکنهوج صف خرید سنگینی دارند.

در آن سوی بازار سنگین‌ترین صف فروش نصیب نورچشمی‌های گروه زراعت شده. تغییرات دامنه نوسان معاملات این گروه را به کلی تحت تاثیر قرار داده و بعد از صعود عجیب و غریب در یکی دو هفته گذشته، حالا شاهد تشکیل سنگین‌ترین صف فروش به ارزش ۱۵۸ میلیارد تومان در نماد تلیسه هستیم. زشگزا با صف ۱۴۵ میلیاردی در مقام دوم و زبینا با صف فروش ۸۲ میلیاردی در رتبه سوم قرار دارند. پشت سر آن‌ها نماد‌های قشیر، غدیس و زقیام به چشم می‌خورند. صف فروش نماد‌های بورسی امروز چندان چشمگیر نیست و سنگین‌ترین آن‌ها در نماد‌های پدرخش، انرژی ۱ و غدام تشکیل شده است.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار