تحقق راهبرد آموزشهای مهارتی با اجباری شدن دوره پیشدبستانی
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزشوپرورش اصفهان با تأکید بر ضرورت توجه به دوره پیشدبستانی بهعنوان مبنای توسعه و تقویت آموزشهای پایدار، گفت: راهبرد آموزشهای مهارتی با اجباری شدن این دوره محقق میشود.
به گزارش ایرنا، شهین جوانی افزود: بر این اساس باید با آموزشهای مهارتی از جمله تقویت مهارت شناختی، کلامی و زبانی در دوره پیشدبستانی به غنا و تقویت این دوره پرداخته شود. او با بیان اینکه تحقق این مهم مستلزم اجباری شدن آموزش پیشدبستانی در کشور است، تصریح کرد: در این صورت کیفیت آموزشها افزایشیافته و پذیرش آن به نحو بهتر و مؤثرتری در دوره قبل از دبستان صورت میگیرد. معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزشوپرورش اصفهان تصریح کرد: در صورت اجباری شدن آموزش پیشدبستانی در کشور نظام آموزش پایه دچار تحولی خاص و تأثیرگذار خواهد شد. او یادآور شد: شکل و شیوه آموزش در دوره پیشدبستانی آمیخته با شادی و نشاط و استفاده از ابزار هنر بهمنظور ایجاد انگیزه در بین کودکان برای آمادگی تحصیل در دوره دبستان است و بنا به تأکید این معاونت تمامی مربیان ملزم به دور کردن کودکان از رفتارهای رقابت زا و آسیبزا هستند. جوانی همچنین با بیان اینکه برخی از خانوادههای نوآموزان دارای توان و بضاعت مالی پایین هستند گفت: امسال همچون سال گذشته کمکهایی از طرف دولت برای نوآموزانی که بضاعت کافی برای پیشدبستانی ندارند در نظر گرفته شده است. او خاطرنشان کرد: در سال گذشته نجفآباد بیشترین مشارکت را در پذیرش نوآموزان بیبضاعت داشت بهطوریکه ۷۰۰ نفر برای دوره پیشدبستانی موردپذیرش قرار گرفتند. جوانی با اشاره به تمهیدات لازم برای دوره پیشدبستانی با اجرای سنجش زودهنگام سلامت دانش آموزان گفت: این سنجش از پایه اول در سالهای گذشته به دوره پیشدبستانی انتقال داده شد تا هر چه زودتر بتوان با شناسایی این دانش آموزان به مداخله بهنگام در وضعیت تحصیلی آنها پرداخته شود. او تصریح کرد: این اتفاق درباره نوآموزانی که در سایر مراکز غیر از آموزشوپرورش تحصیل میکنند اتفاق نمیافتد زیرا آنها نمیتوانند سنجش زودتر از هنگام داشته باشند زیرا ثبت سناد آنها صورت نمیگیرد و مجوز لازم را از آموزشوپرورش نگرفتهاند. جوانی از تمامی دستاندرکاران و نهادهایی که وارد مقوله پیشدبستانی شدند خواست تا بهعنوان یک امر حاکمیتی که آموزش از چهار یا پنجسالگی و تا پایان دوره متوسطه دوم بر عهده آموزشوپرورش است، مجوز لازم از آموزشوپرورش را بگیرند تا حق آموزش صحیح از بچهها گرفته و تضییع نشود.