تبلیغات در ناوگان تاکسیرانی قابلیت اجرایی ندارد

ضامنی گفت: متأسفانه به دلیل عدم همکاری پلیس راهور، تبلیغات در ناوگان تاکسیرانی همچنان قابلیت اجرایی ندارد.

مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور ، با اشاره به سازوکار تبلیغات در تاکسی‌های درون شهری اظهار کرد: ضوابط تبلیغات در ناوگان حمل و نقل عمومی کشور در نود و یکمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور در ۱۱ آبان سال ۸۹ به تصویب رسید و از سوی وزیر وقت کشور ابلاغ شد. بر اساس ماده ۲ این دستورالعمل، انواع تبلیغات مجاز داخل تاکسی به نحوی است که در معرض دید راننده نیست و باعث کاهش دید راننده یا سلب آسایش مسافران نمی‌شود و تنها به یکی از اقسام به صورت جزوه در داخل جزوه‌دان و استفاده از عکس یا تصاویر ثابت و نصب نمایشگر در پشت صندلی‌ها در داخل خودرو وجود دارد.
وی در رابطه با تبلیغات در فضای خارج تاکسی بیان کرد: در ماده ۳ دستورالعمل فوق، تبلیغات بر روی بدنه و شیشه ممنوع بوده و صرفاً بر روی پنل‌های تبلیغاتی (با مقطع مثلثی شکل که قاعده آن حداکثر ۲۰ سانتیمتر باشد) بر روی سقف تاکسی‌ها و در امتداد طولی سقف خودرو نصب می‌شود و دید آن به طرفین خودرو می‌باشد، مجاز است.
مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور ادامه داد: متأسفانه از زمان ابلاغ تا کنون به دلیل عدم همکاری و ممانعت پلیس راهور این فرآیند به طور کامل اجرا نشده و تنها به طور مقطعی در همان اوایل مورد استفاده قرار گرفت. در این خصوص چندین بار در سال‌های ۹۷ و ۹۸ در نشست با شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور موضوع مطرح شد که نتیجه‌ای حاصل نشد.
وی ادامه داد: از آنجایی که تابلو‌های سقفی تبلیغاتی جدید به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مجهز به رهیاب و مسیریاب هستند، از یک طرف امکان رصد و پایش ناوگان فراهم می‌شود و از طرفی موجب کسب درآمدی هر چند محدود برای تاکسیرانان می‌شود.
ضامنی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط شیوع کرونا و همچنین کاهش جابجایی مسافر توسط ناوگان تاکسیرانی و به تبع آن شرایط اقتصادی حاکم بر معیشت رانندگان، با راه‌اندازی مجدد ظرفیت تبلیغات بر روی تاکسی‌های درون شهری، بخشی از زیان‌ها و آسیب‌های ناشی از اپیدمی کرونا و تورم موجود قابل جبران خواهد بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار