ضرورت حضور گسترده در انتخابات نظام صنفی رایانه‌ای اصفهان برای انتخاب افراد لایق

روز پنج‌شنبه 13 آذرماه، ششمین دوره از انتخابات هیئت‌مدیره نظام صنف رایانه‌ای استان اصفهان برگزار گردد و هم‌زمان با این رویداد خوشبختانه مشارکت بسیار بالای همکاران صنفی برای ثبت‌نام و کاندیداتوری برای این انتخابات نشان‌دهنده توجه ویژه به فعالیت‌های صنفی و علی‌الخصوص اثرگذاری این صنف در توسعه کسب‌وکارهای کارآفرینانه و نوآورانه در استان می‌تواند باشد.

سید عزیزالله بنی‌هاشمی*: دقیقاً یک سال پیش در 12 آذرماه سال 98 بود که در مقاله‌ای تحت عنوان «نبود فرهنگ کارتیمی چالش اکوسیستم کارآفرینی اصفهان» به تحلیل و بررسی اثرات نبود این فرهنگ بر مهاجرت کارآفرینان اصفهانی به شهر تهران یا حتی خارج از کشور اشاره کردم.

اشاره‌ای که در آن صریحاً به موضوع محدودیت منابع و بازار محدود در شهرستان‌ها از جمله اصفهان و در نتیجه تلاش برای ایجاد رانت‌های انحصاری در اطلاعات و استفاده از منابع دولتی و حمایتی نیز اشاره شده بود و ترس از پذیرش بزرگ شدن رقبا یا ظهور رقبای جدید با توانایی‌های نوآورانه نیز در این مقاله مورد اشاره قرار گرفته بود.

امروز در سالگرد انتشار این مقاله قرار است روز پنج‌شنبه 13 آذرماه، ششمین دوره از انتخابات هیئت‌مدیره نظام صنف رایانه‌ای استان اصفهان برگزار گردد و هم‌زمان با این رویداد خوشبختانه مشارکت بسیار بالای همکاران صنفی برای ثبت‌نام و کاندیداتوری برای این انتخابات نشان‌دهنده توجه ویژه به فعالیت‌های صنفی و علی‌الخصوص اثرگذاری این صنف در توسعه کسب‌وکارهای کارآفرینانه و نوآورانه در استان می‌تواند باشد.

فراموش نکنیم، سال‌هاست صنعت آی تی به عنوان یک فعال ساز و تقویت‌کننده محورهای اصلی توسعه صنایع استان اصفهان مدنظر ویژه تمامی اسناد بالادستی استانی بوده است و امروز هم این فرصت هست که با توجه به این موضوع و انتخاب افرادی که دارای ویژگی‌های خاص برای توسعه این راهبرد در استان باشند بتوانیم جایگاه استان و صنایع خود را برای گذار از شرایط سخت اقتصادی و تحریمی برای ایجاد رونق کسب‌وکارها تثبیت و ارتقاء بخشیم.

اما رسیدن به این جایگاه بدون شک در هیئت‌مدیره نظام صنف رایانه‌ای استان اصفهان احتیاج به اعضایی دارد که دارای توانایی‌های ویژه و از همه مهم‌تر توانایی تمرکز بر اهداف صنفی و عمومی و پرهیز از انحصارطلبی یا تمرکز بر منافع شخصی به جای اولویت دادن به اهداف صنفی باشند.

تعدد نفرات کاندیدا و تنوع سلیقه و خاستگاه بین این افراد، سوابق زیاد و تجربیات چندین و چند دوره‌ای برخی از کهنه‌کاران فعالیت‌های صنفی در کنار حضور پر تعداد جوانان و مدیران کسب‌وکارهای نوپا و شناخته شده کشوری از استان اصفهان در این رقابت، این فرصت بزرگ را فراهم آورده است که ایجاد یک هیئت‌مدیره متنوع با رویکردهای نوآورانه و تجربی در کنار هم باعث یک جهش بزرگ در جایگاه استان اصفهان و نظام صنفی این استان در فضای کشور شود.

فراموش نکنیم که از بزرگ‌ترین رسالت‌های نظام صنف رایانه‌ای استان اصفهان تمرکز و توجه به تسهیل فرآیندهای کاری کسب‌وکارهای عضو، حمایت و تسریع فرآیندهای اخذ مجوزها و حمایت‌های دولتی یا چانه‌زنی برای حفظ منافع گروهی صنف در برابر سازمان‌های دولتی و نظارتی و علی‌الخصوص حل مشکلات بزرگ این روزها برای موضوعاتی همچون تأمین تجهیزات، منابع مالی و ارزی، مالیات، بیمه و قوانین کار و ... است که همه این موارد ضرورت حضور نفرات مؤثر و نوآور و باتجربه را در کنار هم در بدنه هیئت‌مدیره نظام صنفی نمایان می‌کند.

از طرفی حضور صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و حمایتی، ضرورت تعامل با ارگان‌های دولتی مرتبط و منابع و ساختارهای بین‌المللی را نیز برای نظام صنفی استان اصفهان ممکن کرده است که اگر انتخاب همکاران صنفی بر اساس نیازمندی‌ها و اهداف توسعه آتی صنف توسط نمایندگان خود باشد، می‌تواند عملکرد این دوره از هیئت‌مدیره نظام صنفی را با وجود تضارب آراء و اندیشه‌های کاندیداهای حاضر به بهترین عملکرد نسبت به دوره‌های پیشین تبدیل کند.

فراموش نکنیم که نظام صنف رایانه‌ای استان اصفهان یک تشکل صنفی است که باید در کنار توان مشارکت و تعامل با سازمان‌های دولتی، توانایی برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری خصوصی را دارا باشد و با نگاه خصوصی و حفظ منافع اعضای صنف در جهت اهداف توسعه کسب‌وکارهای همه اعضاء قدم بر دارد.

ازآنجاکه در دوره‌های گذشته همیشه مشارکت گسترده اعضای صنف در رأی‌گیری‌ها وجود داشته است، امیدوارم که این دوره هم حضور گسترده در انتخابات صنفی، منجر به انتخاب نفرات لایق، کارآ‌، مسؤولیت پذیر و صدالبته اهل گفتمان و کار تیمی در هیئت‌مدیره نظام صنفی گردد و برای شهر اصفهان و استان ما بهترین اتفاق‌ها در این شرایط حادث شود.

* مربی کار تیمی و توسعه فرهنگ‌سازمانی چابک

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار