تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری سرلوحه برنامه‌های بسیج

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج کوثر گفت: این پایگاه علی‌رغم حفظ رسالت‌های بسیج فعالیت‌های خود را بر اساس نیاز جوانان و نوجوانان پایه‌ریزی کرده و در موضوعات مختلف تربیتی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و... فعالیت‌های بسیاری را انجام داده است.

محمد منزه:

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج کوثر گفت: این پایگاه علی‌رغم حفظ رسالت‌های بسیج فعالیت‌های خود را بر اساس نیاز جوانان و نوجوانان پایه‌ریزی کرده و در موضوعات مختلف تربیتی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و... فعالیت‌های بسیاری را انجام داده است.

سید هادی انوری اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ابتکاری که ایده اصلی آن به دلیل گسترش جنگ نرم از سوی دشمن و سرمایه‌گذاری آنان بر قشر نوجوان شکل گرفته است، راه‌اندازی پاتوق فرهنگی شهدا است. اعضای این پاتوق بر اساس برنامه‌های هدفمند و مشخص شده و فعالیت‌های مذهبی و اردوهای تشکیلاتی که برای آنان برگزار می‌شود با مسائل مختلف اجتماعی، بصیرتی، فرهنگی و... آشنا می‌شوند و در نتیجه مدیران فرهنگی و تشکیلاتی شایسته‌ای برای جامعه تربیت خواهند شد.

او با تأکید بر اینکه سرلوحه فعالیت‌های این پایگاه بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق این فرمایشات است، بیان کرد: جوانان بسیجی در رفع نیازهای اصلی جامعه بسیار نقش‌آفرینی کرده‌اند؛ به‌طوری‌که هم‌زمان با روند انتقال ویروس کرونا در کشور، جوانان انقلابی و داوطلبان با تهیه بسته‌های معیشتی، غذای گرم، توزیع اقلام بهداشتی و رفع نیازهای معنوی و فرهنگی و... به فرمایش رهبری لبیک گفته‌اند.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج کوثر در خصوص تشکیل گروه سرود یاوران آفتاب با بهره‌گیری از نوجوانان با استعداد اذعان کرد: این گروه اجراهای خوب و موفقی در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی داشته که بعضاً از شبکه‌های ملی و استانی نیز پخش شده است و عملاً از ظرفیت هنری آن در سایر برنامه‌های پایگاه بهره‌برداری شده است. هم‌چنین با برگزاری اجراهای خیابانی نقش بسزایی در تقویت برنامه‌های فرهنگی زمان کرونا داشته است.

او با اشاره به اینکه مسجد محوری در رأس برنامه‌های پایگاه قرار دارد، عنوان کرد: انجام فعالیت‌ها در مسجد سبب خواهد شد تا نوجوانان با فضای مسجد آشنا و جذب آن شوند. اکثر برنامه‌های ما تاکنون در محیط مسجد برگزار شده و از این راه تعداد زیادی از افراد جذب برنامه‌های مسجد و بسیج شده‌اند.

انوری اضافه کرد: یکی دیگر از عوامل موفقیت این پایگاه، ارتباط سازنده با مدارس حوزه استحفاظی است، در طرح ابتکاری ارتباط با مدارس و همچنین طرح شهید بهنام محمدی ارتباط خوبی بین مدرسه با پایگاه و مسجد شکل گرفته و در زمینه‌های پرورشی و تربیتی با همکاری مدارس اقدامات شایسته‌ای انجام شده است.

به گفته فرمانده پایگاه مقاومت بسیج کوثر، سعی شده تا سه رکن اصلی مسجد، مدرسه و خانه با انجام برنامه‌های فرهنگی و تربیتی به یکدیگر مرتبط شوند تا نوجوانان و جوانان با ظرفیت‌های این مکان‌ها آشنا شوند.

او در ارتباط با اقدامات هفته بسیج اظهار کرد: یکی از رسالت‌های اصلی بسیج نقش‌آفرینی در شرایط حساس جامعه و کمک به‌منظور کاهش آسیب‌های مختلف و نیازهای اساسی کشور است. یکی از موضوعات اصلی جامعه امروز، افزایش سرعت انتقال ویروس کرونا است، از زمانی که قرارگاه حافظان سلامت به ابتکار سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان راه‌اندازی شد، مبنا بر این شد تا در هر محله نیز یک پایگاه سلامت محله با محوریت مسجد و پایگاه بسیج شکل بگیرد. پایگاه سلامت محله به همت اعضای بسیجی پایگاه چند هفته‌ای است که کار خود را شروع کرده و در هفته بسیج سعی داریم با استفاده از ظرفیت‌های مردمی برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی را در راستای مقابله با ویروس منحوس کرونا اجرا کنیم.

انوری افزود: اجرای گروه سرود خیابانی، ترویج برنامه‌های معنوی خصوصاً قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه و خدمت‌رسانی اجتماعی در قالب بسته‌های بهداشتی و معیشتی به مردم ساکن مناطق کمتر برخوردار نیز از جمله برنامه‌های این پایگاه در هفته بسیج است.

او خاطرنشان کرد: برنامه‌های ما بر اساس نیازهای واقعی جوانان و نوجوانان طراحی شده و همین امر سبب شده تا افراد بیش‌تری جذب مسجد و پایگاه شوند. بحمدا... بر اساس این نوع نگاه و زحمات ارزنده بسیجیان این پایگاه و همین اقدامات انجام گرفته سبب شده تا این پایگاه در سال جاری در استان و کشور به عنوان پایگاه برتر بسیج شناخته شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار