هدف تغییر مرز رسیدن به دریاچه سد زاینده‌رود است

نماینده مردم شاهین‎شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با بیان این که مردم دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری روابط گرمی دارند، گفت: همه تغییرات مرزی با هدف پیشروی به سمت دریاچه سد زاینده رود بوده و برای انجام آن در هر زمان روش متفاوتی اتخاذ شده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی امروز در گفت‌وگو با فارس در اصفهان اظهار کرد: اخطار قانون اساسی که سوم شهریور به وزیر کشور داده شد درباره تغییر مرز استان اصفهان و استان چهارمحال و بختیاری بود.

نماینده مردم شاهین‎شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سابقه این بحث‌ها به زمان جنگ و سال‌ 66 بازمی‌گردد که حرکتی آغاز و در ادامه آن اقداماتی برای دسترسی به آب‌های سد زاینده رود انجام و در برخی زمان‌ها با غفلت مسؤولان استان و به دور از چشم آن‌ها تصمیماتی گرفته شد.

وی تصریح کرد: این اقدامات در سال‌های 70، 80 و 83 نیز تکرار شد که همه آن‌ها با هدف پیشروی به سمت دریاچه سد زاینده رود بوده و برای انجام آن در هر زمان روش متفاوتی اتخاذ شده است.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: به عنوان مثال در زمان تشکیل شهرستان بِن مصوبه‌ای به هیأت دولت بردند که برخی نقاط استان اصفهان به استان چهارمحال و بختیاری اضافه شود که نتیجه آن تضعیف نقش استان اصفهان خواهد بود.

رابطه خوب مردم اصفهان و چهارمحال و بختیاری

نماینده مردم شاهین‎شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با توجه به این که سد زاینده رود تنها منبع تأمین آب شرب استان است هر تغییری در مرزها می‌تواند برای آینده استان مسأله‌ساز شود، البته مردم دو استان همواره به گرمی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و ازدواج‌هایی که در بین آن‌ها انجام می‌شود مؤید همین امر است.

وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس که این مسأله در وزارت کشور تا چه میزان جدی است، خاطرنشان کرد: هیچ علاقه‌ای به طرح بی‌دلیل موضوع در مجلس نداریم بلکه مسائل را رصد می‌کنیم و هر زمان که تشخیص دهیم منافع مردم استان مورد تهدید واقع می‌شود واکنش نشان می‌دهیم.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: در همین رابطه سؤالی از وزیر کشور داریم که برای طرح در مجلس مراحل قانونی را سپری می‌کند، البته ممکن است وزیر کشور پاسخ بدهد که الآن کاری انجام نداده‌ام اما برخی موضوعات وجود دارد که وزیر باید پاسخگوی آن‌ها باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار