کسب رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی کاشان در نظام رتبه‌بندی گرین‌متریک

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از  کسب رتبه اول این دانشگاه در نظام رتبه‌بندی گرین‌متریک خبر داد.

به گزارش وب دا، دکتر سید علیرضا مروجی گفت: دانشگاه علوم پزشکی کاشان در اولین حضورش در نظام رتبه‌بندی گرین‌متریک بسیار خوش درخشید و در جایگاه اول دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، رتبه چهارم در میان کل دانشگاه‌های کشور (از میان 41 دانشگاه ایران) و رتبه 240 جهانی(در میان 922 دانشگاه جهان) قرار گرفت.
وی، تنظیم و زیرساخت، انرژی و تغییرات اقلیمی، اتلاف انرژی و منابع، آموزش، حمل و نقل و آب (مصرف، تصفیه، بازیافت) را از معیارهای نظام رتبه‌بندی گرین‌متریک عنوان کرد و گفت: این دانشگاه در شهریورماه 1399 در سامانه نظام رتبه‌بندی گرین‌متریک ثبت نام کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با بیان اینکه سال‌ها است جهان با مشکلات و مسائل زیاد زیست محیطی مانند گرم شدن کره زمین، کمبود منابع آبی، افزایش گازهای گلخانه‌ای و کاهش منابع طبیعی مواجه است، افزود: برای جلوگیری از بروز چنین مسائلی، آموزش عالی و فعالیت‌های تحقیقاتی مراکز دانشگاهی می‌توانند نقش بسزایی در توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست داشته باشند.
دکتر مروجی، با اشاره به اینکه رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی «گرین‌متریک» توسط دانشگاه دولتی اندونزی انجام می‌شود، تصریح کرد: این رتبه‌بندی با هدف ارائه چشم‌اندازی جامع از شرایط و سیاست‌های مرتبط با محیط زیست و توسعۀ پایدار در دانشگاه‌های کشورهای مختلف راه‌اندازی شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان ادامه داد: «گرین‌متریک» ابزاری برای جلب توجه مدیران و سیاستگزاران در محیط‌های دانشگاهی فراهم آورده و سالانه بیش از 10هزار مؤسسه توسط این نظام رتبه‌بندی ارزیابی می‌شوند که فهرست 922 مؤسسه برتر بر روی وبگاه موسسه رتبه‌بندی گرین‌متریک به آدرس (greenmetric.ui.ac.id) منتشر می‌شود.
وی یادآور شد: این همایش هر سال به میزبانی رتبه‌های برتر گرین‌متریک به منظور به اشتراک گذاشتن تجربیات دانشگاه‌ها در زمینه مسائل محیط زیستی، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و آب و سایر شاخص‌ها برگزار می‌شود و دانشگاه‌های برتر هر کشور درباره فعالیت‌های سبز دانشگاه‌هایشان توضیح می‌دهند.
لازم به ذکر است: میزبان همایش گرین‌متریک 2019، دانشگاه زنجان بود و این همایش به دلیل شرایط همه‌گیری بیماری کوید 19، به صورت مجازی برگزار شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار