ممنوعیت تردد شبانه در تمام شهر‌های نارنجی/ پیشنهاد منع آمد و شد در ۲۹ و ۳۰ آذر ماه

رئیسی گفت: اگر در این چند شب که منتهی به شب یلدا و دورهمی‌های خانوادگی است، غفلت شود همه دستاورد‌های ما از بین خواهد رفت.

مصوبات جدید ستاد ملی مقابله با کرونا امشب ۲۲ آذرماه با حضور رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در برنامه تیتر امشب شبکه خبر مورد بررسی قرار گرفت.
علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به مصوبات جدید ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: از امشب همه شهر‌های نارنجی فارغ از میزان جمعیتشان، شامل محدودیت تردد ۲۱ تا ۴ صبح می‌شوند.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اگر در این چند شب که منتهی به شب یلدا و دورهمی‌های خانوادگی است، غفلت شود همه دستاورد‌های ما از بین خواهد رفت، به همین دلیل این چند شب را بسیار جدی بگیرید، دورهمی را به هیچ وجه انجام ندهید، می‌توانید به شکل‌های مجازی با هم در ارتباط باشید، ۵۱ درصد ابتلای بیماران ناشی از دورهمی‌های خانوادگی است.
رئیسی با اشاره به اینکه به دلیل نگرانی‌ها از دورهمی شب یلدا، در روز‌های ۲۹ و ۳۰ آذرماه هم از ساعت ۶ بعدازظهر فعالیت کلیه اصناف محدود می‌شود ادامه داد: روند کلی کشور خوب است، اما یادمان باشد غفلت از کرونا همشه را دوباره گرفتار خواهد کرد و امیدواریم در آینده هم این روند کاهشی ادامه داشته باشد و به کمترین میزان مرگ و میر و ابتلا در کشور برسیم.
رئیسی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی در کلان شهر‌ها؛ حمل و نقل عمومی است گفت: پیشنهاد شد ه که تعداد اتوبوس‌ها بیشتر شود، لذا برای اضافه کردن ناوگان حمل و نقل عمومی مصوبه و پیشنهادی داده شد که تا پایان سال ۴ هزار اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور اضافه شود و اگر ناوگان نیاز به تعمیر، تولید و یا خرید داشت، اولویت با تولید داخلی است.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه بعد از محدودیت‌ها شاهد آرامش نسبی در جامعه و بیمارستان‌ها هستیم گفت: از هفته گذشته هزار مرگ کم شده و این مهم با رعایت بیشتر مردم به دست آمده است اگر محدودیت‌ها رعایت نشود اواخر دی ماه شاهد اوج بیماری خواهیم بود.
رئیسی با اشاره به اینکه باید از اصناف تشکر کرد که به خاطر سلامتی هموطنانشان کسب و کار را حدود سه هفته تعطیل کردند و این دستاورد حیف است که با یک دورهمی از دست برود ادامه داد: کادر درمان بعد از محدودیت‌های چند هفته‌ای یک نفس راحتی می‌کشد باید این دستاورد جدی گرفته شود.
او افزود: مرگ و میر در کشور‌های پیشرفته مثل آلمان، آمریکا و فرانسه هم خیلی بالاست، مرگ و میر کرونایی آمریکا، سه هزار نفر در روز ثبت شده و این در فرانسه ۸۰۰ نفر است، در کشور‌های مثل کره و ژاپن به دلیل قانون پذیری مردم خیلی آمار مرگ پایین است.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه هر چند چاره‌ای جز اعمال محدودیت‌ها نداریم بیان کرد: با محدودیت و قوه قهریه نمی‌توان زیاد جلو رفت و ما نمی‌توانیم یک سال با این شیوه با ویروس کرونا مقابله کنیم لذا شستن دست، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی خیلی مهم است، اما در فضای بسته زیاد کارساز نیست؛ بودن در فضای بسته با وجود استفاده از ماسک شانس ابتلا به بیماری خیلی بالاست.
او با اشاره به شهر‌هایی که پس از اعمال محدودیت‌ها همچنان قرمز مانده اند ادامه داد: از ۱۲شهری که در وضع قرمز هستند، ۵ شهر در وضع صعودکننده شیوع کرونا قرار دارند.
رئیسی با اشاره به جهش‌های ژنی و افزایش قدرت سرایت کرونا خاطرنشان کرد: به محض تزریق واکسن کرونا زنجیره انتقال قطع نمی‌شود، واکسن هم به میزانی اثر بخشی دارد و اگر واکسن هم به دست بیاید، باید رعایت‌ها ادامه داشته باشد، ما در شهر‌های قرمز محدودیت‌های ویژه اعمال کرده ایم، ویژه نه اینکه محدودیت‌ها زیاد شود بلکه رعایت محدودیت‌ها نزدیک هشتاد، نود درصد شده است.
او با اشاره به اینکه کرونا در گیلان روند صعودی دارد، اما روند صعودی مازندران کنترل شده است عنوان کرد: هنوز به ۱۰۰ هزار تست نرسیدیم و حدود ۷۰ هزار تست در روز انجام می‌شود، اما کمبود تست نداریم.
او عنوان کرد: در حال حاضر ۱۲ شهر کشور در وضعیت قرمز مانده‌اند و ۲۳۱ شهر نارنجی و ۲۰۵ شهر نیز زرد هستند، ۵ شهر بیشترین وضعیت بحرانی را دارند، آستارا و تالش در استان گیلان و آمل، گلوگاه و نکا، در استان مازندران، در وضعیت بحرانی قرار دارند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار