تصمیم سخت شورای صنفی نمایش برای بازگشایی سینماها

سینمای سال ۹۹ به طور واضح دو اکران بهار و پاییز خود را از دست داده است، البته اکران تابستان هم نتوانست باری از روی دوش سینمای بحران زده بردارد، حال به اکران زمستانه سینما نزدیک خواهیم شد، اکرانی که در پی آن برگزاری جشنواره فیلم فجر هم رخ خواهد داد.  

سینما‌های سراسر کشور از ابتدای اسفند ماه سال گذشته با تعطیلی طولانی مدت روبرو شدند، اتفاقی که برای اکثریت اهالی سینما و سینماداران به عنوان فاجعه بزرگ این هنر طی ادوار پیشین آن محسوب می‌شود.

تعطیلی سالن‌های سینما، لغو تمامی اکران ها، ورشکستگی اکثریت سالنها، بسته شدن و یا تغییر کاربری سالن‌های سینما و همچنین توقف بسیاری از تولیدات سینمایی از جمله اتفاقاتی بودند که سینما‌ها طی ماه گذشته پشت سر گذاشتند.

البته سینما‌ها از اول تیر ماه سال جاری به صورت محدود و با تخصیص پنجاه درصد از صندلی‌های خود میزبان مخاطبان شدند، اما مخاطبان سینما میلی به تماشای آثار نداشتند و اکران تابستان هم با شکست روبرو شد، اتفاقی که البته با تعطیلی دوباره سینما‌ها در همان حد هم از اهالی سینما گرفته شد.

از سویی اکران آثار بی رمق در اکران تابستان باعث شد تا سینما‌ها نتوانند انگیزه کافی برای حضور مخاطبان در سالن‌ها را ایجاد کنند و اکثریت آثار با ارقامی بسیار پایین به کار خود پایان دادند، از سویی قاچاق سریع السیر آثار اکران آنلاین و پخش آن‌ها در کمتر از یک ساعت در شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنت باعث شد تا این آثار هم به سرعت شکست را پذیرا باشند.
تصمیم سخت شورای صنفی نمایش برای بازگشایی سینماها
حال سینمای سال ۹۹ به طور واضح دو اکران بهار و پاییز خود را از دست داده است، البته اکران تابستان هم نتوانست باری از روی دوش سینمای بحران زده بردارد، حال به اکران زمستانه سینما نزدیک خواهیم شد، اکرانی که در پی آن برگزاری جشنواره فیلم فجر هم رخ خواهد داد.

به طور رسمی اکران زمستان تنها دو ماه دی و اسفند ماه را در خود می‌بیند، زیرا بهمن ماه هر سال معطوف به برگزاری مجموعه جشنواره‌های فجر است، حال که خبر برگزاری جشنواره فیلم فجر قطعی شده یکی از دغدغه‌های اصلی سینماگران بازگشایی سینما‌ها در زمستان ۹۹ است.

طرحی که به گفته شورای صنفی نمایش به وزارت ارشاد و ستاد ملی مبارزه با کرونا ارسال شده و منتظر هستند که نتیجه نهایی این طرح را دریافت نمایند، طرحی که در آن سینما به گروه شغلی دو تغییر مکان داده و می‌تواند شاهد بازگشایی در شرایط فعلی باشد. حال امروز باید منتظر ماند و دید که نتیجه جلسه شورای صنفی اکران به چه صورت خواهد بود و آیا سینما‌ها در ابتدای زمستان بار دیگر میزبان مخاطبان خواهند بود یا خیر.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار