بهره برداری از ۲۲ طرح آبرسانی در اصفهان آغاز شد

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی اصفهان گفت: بهره‌برداری از ۲۲ طرح آبرسانی با صرف بیش از ۱۲۱ میلیارد ریال اعتبار در این استان آغاز شد.

هاشم امینی روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: با بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی آب آشامیدنی سالم و پایدار برای ۱۵ هزار نفر در ۴۰ روستای استان تامین شده است.

وی بیان کرد : طرح‌های آبرسانی با اجرای ۱۰۸ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، حفر ۲ حلقه چاه و احداث سه ایستگاه پمپاژ محقق شده است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان تصریح کرد: از این تعداد، چهار طرح مربوط به شهر اصفهان است که در راستای اصلاح شبکه توزیع آب روستاها و آبرسانی به روستاها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین شهرستان‌های اردستان، خور و بیابانک، تیران و کرون، بویین میاندشت، شهرضا، سمیرم، کاشان، فریدن و گلپایگان از جمله شهرستان‌هایی هستند که از طرح‌های آبرسانی و اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایرنا، هم اینک جمعیت بهره مند استان از خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی بالغ بر ۶۴۰ هزار نفر در قالب ۲۴۶ هزار خانوار است و ۸۸ درصد مشترکان کاربران خانگی و ۱۲ درصد کاربران غیر خانگی هستند.

منابع تامین آب استان ۸۷۷ منبع شامل چاه، چشمه، قنات و آب های سطحی است که آب یک هزار و ۳۳۹ روستای استان را تامین می‌کند.

در زمان حال میزان شبکه‌های توزیع بالغ بر پنج هزار و ۳۴۰ کیلومتر است.

اعتبارات صندوق توسعه ملی استان از سال ۹۴ تا ۹۷ ، مبلغ یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده است که برای ایجاد ۳۴ مجتمع آبرسانی در نظر گرفته شده است که از این تعداد تاکنون هشت مجتمع آبرسانی کامل شده و ۱۰ مجتمع نیمه تمام و مابقی نیز در سال‌های آینده ساخته می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار