فعالیت مرکز تشخیص سریع کرونا در اردستان آغاز شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان از آغاز فعالیت مرکز تشخیص سریع کرونا در مرکز سلامت شهید صابری این شهرستان خبر داد.

حسن ذبیحی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سهمیه اختصاص یافته به مرکز تشخیص سریع کرونا در اردستان ۲۰۰ مورد است.
وی خاطر نشان کرد: بیماریابی سریع از مزیت‌های آزمایش سریع کرونا است و با انجام این آزمایش، بیماران کووید ۱۹ در هر خانواده‌ای، پیش از اینکه دیگر اعضای خانواده را درگیر کنند، شناسایی و قرنطینه می‌شوند.
وی با بیان اینکه اکنون ۲ نوع آزمایش تشخیص کرونا برای شناسایی بیماران کووید ۱۹ در اردستان انجام می‌شود، ادامه داد: آزمایش p.c.r برای گروه‌های پرخطر از جمله زنان باردار، افراد بالای ۶۰ سال، بیماران قلبی ریوی، دیابت، فشار خون، سرطان، تالاسمی، هموفیلی و اطرافیان بدون علامت مبتلایان کرونا مثبت در مرکز منتخب کرونا انجام می‌شود و آزمایش تشخیصی سریع نیز به گونه‌ای است که نتیجه آن در کمتر از نیم ساعت آماده خواهد شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با یادآوری کمبود قلم انسولین نوومیکس در این شهرستان اظهار داشت: متعادل نبودن داروهای عرضه شده و تقاضا سبب کاهش سهمیه شهرستان‌ها و بروز مشکلاتی برای بیماران شده است.
ذبیحی با بیان اینکه اردستان اکنون بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ بیمار نیازمند به قلم انسولین دارد، افزود: برخی شبکه‌های مجازی با شایعه پراکنی اعلام می‌کنند که دارو در داروخانه‌ها موجود است اما به افراد خاص تحویل می‌شود که صحت ندارد.
وی تصریح کرد: نباید با طرح برخی مطالب بدون سند و مدرک، جایگاه مرتبط با سلامت و درمان مردم خدشه‌دار شود.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.
وضعیت کرونایی این شهرستان اکنون نارنجی است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار