۶ طرح در کاشان افتتاح و کلنگ‌زنی شد

۶ طرح عمرانی، خدماتی، کشاورزی، بهداشتی و ورزشی با ارزش بیش از ۲۹۰ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت در شهرستان کاشان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه کاشان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: مجتمع آبرسانی مشهداردهال، آبرسانی مزارع روستای اسحاق‌آباد، کف فرش و بوستان کودک روستای علی‌آباد مشهداردهال، آمفی‌تئاتر و احیای آب‌انبار دارکوب، زمین چمن مصنوعی فاز ۲ ناجی‌آباد و مرکز خدمات جامع سلامت گلابچی از جمله طرح‌ها است.

علی‌اکبر مرتضایی قهروردی با اشاره به اجرای طرح آبرسانی مجتمع مشهداردهال با اختصاص ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار افزود: این طرح آب آشامیدنی سالم و پایدار پنج هزار نفر از اهالی ۹ روستا و ۴۰ هزار نفر از زائران را در زمان برگزاری آیین قالیشویان فین در مشهداردهال تامین خواهد کرد.

وی بیان کرد: لوله‌گذاری برای خط انتقال این طرح ۵۱ کیلومتر با بهره‌گیری از سه مخزن ذخیره آب با حجم یک هزار و ۵۵۰ مترمکعب و ساخت سه ایستگاه پمپاژ آب با ظرفیت ۲۰ لیتر برثانیه بود.

فرماندار ویژه کاشان اضافه کرد: برای اجرای طرح آبیاری کم‌فشار دشت بیشه پایین روستای اسحاق‌آباد نیز سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال هزینه شده تا آب مورد نیاز ۳۴ هکتار از زمین‌های کشاورزی و باغی را تامین کند.

وی یادآور شد: برای اجرای پنج هزار مترمربع کف فرش و بوستان کودک روستای علی‌آباد مشهداردهال نیز تخصیص بیش از پنج میلیارد ریال اختصاص یافته است.

مرتضایی همچنین ساخت مرکز خدمات جامع سلامت گلابچی کاشان با ۱۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی و دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: این مرکز با زیربنای ۵۷۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع ساخته شد.

وی افزود: چهار هزار و ۳۱ خانوار زیر پوشش این مرکز قرار گرفته و نسبت به ارائه خدمات آزمایشگاهی، سلامت دهان و دندان، بهداشت محیط و کار، آمادگی برای زایمان، مشاوره و مراقبت از تعذیه و خدمات خودمراقبتی در محل کار و زندگی اقدام خواهد کرد.

مرتضایی قهرودی یادآور شد: طرح ۲۵ واحدی اقامتگاه مشهداردهال هم با اختصاص ۱۵ میلیارد ریال اعتبار دولتی با زیربنای ۷۵۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۳۸۰ مترمربع در سه طبقه ساخته می‌شود.

شهردار کاشان نیز در ادامه به بهره‌برداری از آمفی‌تئاتر روباز با مساحت ۵۲۰ مترمربع و طرح احیای آب‌انبار دارکوب و اجرای کف فرش معابر اطراف با مساحت ۵۸۰ مترمربع واقع در خیابان بابا افضل اشاره کرد که با اختصاص افزون‌بر ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارهای شهرداری ساخته شده است.

سعید ابریشمی‌راد همچنین بهره‌برداری از زمین چمن مصنوعی در فاز ۲ ناجی‌آباد کاشان به مساحت یک هزار و ۲۰۰ مترمربع با هزینه افزون‌بر ۶ میلیارد ریال از سوی شهرداری را مورد اشاره قرار داد.

وی به آغاز عملیات اجرایی پارکینگ طبقاتی و سرای تجاری چارسو در خیابان باب الحوائج کاشان اشاره کرد و اظهارداشت: این پارکینگ ۲ طبقه با زیربنای ۱۰ هزار مترمربع در زمینی به مساحت سه هزار و ۵۰۰ مترمربع برای ۲۵۰ خودرو و واحد تجاری گردشگری با بنای سنتی با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی ساخته خواهد شد.

۱۵۰ طرح در زمینه‌های عمرانی، زیربنایی، تولیدی و خدماتی همزمان با گرامی‌داشت هفته دولت در شهرستان کاشان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

کاشان با جمعیت بیش از ۳۶۵ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار