۶ طرح در آران‌وبیدگل به بهره‌برداری رسید

۶ طرح عمرانی، بهداشتی و آبخیزداری آران‌وبیدگل با ارزش بیش از ۴۰ میلیارد ریال همزمان با ششمین روز از هفته دولت در آیینی با حضور جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران‌وبیدگل روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از ۲ طرح با اعتبار افزون‌بر هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال گفت: یک مرکز خدمات جامع سلامت در روستای حسین‌آباد بخش کویرات با کمک سه میلیارد ریالی فردی نیکوکار و اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی ریالی ملی و استانی ساخته شده است.

اعظم باقری افزود: این مرکز در ساختمانی با زیربنای ۳۴۳ مترمربع راه‌اندازی شده و نسبت به ارائه خدمات دندانپزشکی، پانسمان و تزریقات، مامایی و بهداشت محیط اقدام خواهد کرد.

وی بیان کرد: خانه بهداشت روستای علی‌آباد فخره هم با زیربنای ۱۹۳ مترمربع و تخصیص سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارهای ملی و استانی جهت ارائه خدمات مامایی، بهورزی و پزشکی ساخته شد.

رییس بهزیستی آران‌وبیدگل نیز در آیین بهره‌برداری از ساختمان جدید این اداره اظهار داشت: طرح که از ۱۰ سال پیش کلنگ‌زنی شده بود، در زمینی به مساحت ۵۰۰ مترمربع با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد ریال در ۲ طبقه جداگانه ساخته شده است.

حیدر ایمانیان اضافه کرد: ساختمان جدید اورژانس اجتماعی شهید محمدجواد قنایی نیز با اعتبار بیش از ۵٠ میلیون ریال تجهیز و راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به دهکده مهربانی به عنوان مهم‌ترین طرح در دست اقدام بهزیستی آران‌وبیدگل تشریح کرد: این طرح تاکنون پیشرفتی ۵۰ درصدی داشته و شامل مجموعه‌ای از سالمندان روزانه، توانبخشی روزانه، نگهداری توانخواهان ذهنی و مجموعه‌ای رفاهی جهت استفاده توانخواهان و عموم مردم در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع است.

رییس اداره بهزیستی آران‌وبیدگل ادامه داد: پیش بینی می‌شود که مرحله نخست طرح در قالب قراردادی به ارزش ۱۲ میلیارد ریال از سوی فردی نیکوکار جنب پارک شادی تا پایان سال‌جاری مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

وی بیان کرد: برای ساخت مرحله دوم دهکده مهربانی شامل مرکز توانبخشی روزانه، معلولان ذهنی و مجتمع رفاهی ۲۰ هزار مترمربع زمین از سوی راه و شهرسازی واگذار شده و رایزنی با نیکوکاران جهت مشارکت در این طرح جریان دارد.

ایمانیان، خدمت‌رسانی به ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از ساکنان شهرستان آران‌وبیدگل (۷۰۰ نفر مستمری‌بگیر و ۱۸۰ نفر در حوزه اجتماعی) را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: برنامه‌های بهزیستی تنها با اعتبارهای دولتی تحقق نمی‌یابد و همچنان نیازمند مشارکت‌های مردمی هستیم.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران‌وبیدگل نیز در حاشیه بهره‌برداری از ۲ طرح آبخیزداری اظهار داشت: بند خاکی روستای محمدآباد با اختصاص ۱۳ میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی و استانی ساخته شده است.

رضا شفیعی هدف از اجرای این طرح‌ها را کنترل سیلاب‌های مخرب، مهار روان‌آب‌ها و تغذیه سفره‌های زیرزمینی در منطقه برشمرد و افزود: عملیات اجرایی بند خاکی در قسمت بالا دستی روستای علی‌آباد فخره با اعتبار ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال نیز آغاز شده که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، در ۶ ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: ۵۰ بند سنگی و سیمانی و نزدیک به ۱۲ بند خاکی جهت پخش سیلاب در شهرستان آران‌وبیدگل وجود دارد که بیشتر آنها در منطقه یخاب واقع شدند و نقش بسزایی در حفاظت از منابع آبی منطقه ایفا می‌کنند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران‌وبیدگل با اشاره به خشکسالی و کافی نبودن اقدام‌های گذشته برای مهار روان‌آب‌ها تاکید کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری حجم زیادی از روان‌آب‌ها را قابل کنترل و استفاده برای تغذیه سفره‌های زیرزمینی می‌کند که در صورت بی‌توجهی می‌توانند موجب فرسایش خاک و ایجاد سیلاب در منطقه شوند.

وی یادآور شد: ۳۷۴ هزار هکتار از وسعت ۶۰۵ هزار هکتاری شهرستان آران‌وبیدگل را مرتع‌ها تشکیل می‌دهند و ۱۰۳ هزار هکتار از این میزان جزو کانون‌های در خطر فرسایش بادی و توفان‌های ماسه‌ای به شمار می‌رود.

۳۰ طرح عمرانی، خدماتی، بهداشتی و کشاورزی با اعتبار بیش از ۱۶۸ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در شهرستان آران‌وبیدگل افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

آران‌وبیدگل با جمعیت بیش از ۱۰۳ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال استان اصفهان واقع است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار