کاشان کمترین نرخ بیکاری را در استان اصفهان دارد

فرماندار ویژه کاشان گفت: پایین‌ترین رقم بیکاری در استان اصفهان مربوط به این شهرستان است.

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر مرتضایی‌قهرودی روز جمعه در جمع نمازگزاران کاشانی بیان کرد: این شهرستان همچنین بالاترین رتبه در زمینه صادرات غیرنفتی استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از ۱۵۰ طرح و آغاز عملیات اجرایی ۱۰ طرح جدید به مناسبت هفته دولت در شهرستان کاشان، سرمایه‌گذاری اختصاص یافته برای این طرح‌ها را ۲ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

فرماندار ویژه کاشان افزود: ۲۹ طرح عمرانی و بهسازی شهری، ۲۸ طرح عمران و بهسازی روستایی، ۱۳ طرح آموزشی و بهداشتی، ۱۰ طرح اشتغال‌زا و خدماتی، ۱۰ طرح صنایع دستی و گردشگری، هشت طرح کشاورزی، ۱۰ طرح آبی، ۲۵ طرح مخابراتی، ۲۳ طرح راهداری و سه طرح ورزشی در هفته دولت ۹۸ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گفته وی با بهره‌برداری از این طرح‌ها در کنار ایجاد ۳۴۵ فرصت شغلی مستقیم جدید در کاشان، ۶۰ کلاس درس و ۳۰۰ تخت به ظرفیت حوزه‌های آموزشی و گردشگری شهرستان افزوده شد.

مرتضایی همچنین بهره‌برداری دوباره از فرودگاه، ساخت زیرگذر در ورودی کاشان، راه‌اندازی شهرک صنعتی شماره ۳ جهت استقرار صنایع پاک، راه‌اندازی رادیو کاشان و ایجاد تقاطع غیرهم‌سطح پس از ۱۷ سال در مسیر قطار آب شیرین را از جمله مهمترین اقدام‌های یک سال گذشته دولت تدبیر و امید در شهرستان کاشان برشمرد.

وی در ادامه اظهارداشت: مدیریت منابع آب به علت کمبود آن در منطقه، تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام، ایجاد اشتغال با رونق تولید، توجه ویژه به خانواده‌های شهیدان و ایثارگران و افزایش ملاقات‌های مردمی از جمله اولویت‌های کاری نیمه دوم سال ۹۸‌ دولت در شهرستان کاشان است.

یک هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی کاشان با ۴۶ هزار نیروی کار در قالب ۱۳ شهرک، ناحیه و منطقه صنعتی فعال بوده و سالانه نزدیک به ۲۰۰ نوع کالا در این شهرستان تولید و به دیگر استان‌ها و کشورهای خارجی صادر می‌شود.

کاشان با جمعیت بیش از ۳۶۵ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار