پیام‌رسان‌های خارجی مشمول مالیات می‌شوند/ طرح ساماندهی فضای مجازی به دنبال فیلتر کردن نیست

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: طرح ساماندهی فضای مجازی، پیام رسان‌های خارجی را پاسخگو می‌کند و در نتیجه مشمول مالیات و مانند آن خواهند شد.

حجت‌الاسلام حسین میرزایی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به بررسی و تدوین طرح ساماندهی فضای مجازی با همکاری مرکز پژوهش‌ها و دیگر متخصصان در کمیسیون خود گفت: بر اساس این طرح، پیام رسان‌های خارجی که پاسخگوی هیچ یک از عملکردهایشان در کشور نبودند، ملزم به پاسخگویی خواهند شد؛ چراکه آنها هزینه بر ملت تحمیل می‌کنند، اما هزینه‌ای نمی‌پردازند؛ در نتیجه مشمول مالیات و مانند آن خواهند شد.
او با بیان اینکه طرح مذکور پیام رسان‌های خارجی را ملزم به ایجاد دفتر نمایندگی در کشور می‌کنند، بیان کرد: طرح ساماندهی فضای مجازی به دنبال فیلتر کردن و حذف پیام رسان‌ها نیست و ساماندهی واقعی هدف آن است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دفاع از حقوق کاربران را یکی از اهداف این طرح دانست و یادآور شد: برای نمونه اگر یک مؤلف درصدی از فروش کتابش سهم می‌برد، بر اساس طرح ساماندهی فضای مجازی، ارائه دهندگان تولیدات فاخر در فضای مجازی هم با میزان معینی از دانلود، دریافتی خواهند داشت و این هزینه در فرآیند پیش نویس قانون دیده شده است.
حجت‌الاسلام میرزایی افزود: پیش از این تولید کنندگان آثار فاخر در فضای مجازی هم هزینه تولید و همه هزینه نشر را می‌پرداختند و درآمدی هم نداشتند.
او تأکید کرد: نمایندگان پیش بینی کرده‌اند پهنای باند پیام رسان‌های داخلی را افزایش یابد و نسبت پهنای باند در میان پیام رسان‌های داخلی و خارجی به حد قابل قبولی برسد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار