شرایط حذف اضطراری دروس دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد

دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف از امروز یکشنبه ۳۰ آذر می‌توانند نسبت به حذف اضطراری دروس خود اقدام کنند.

مهلت حذف اضطراری برای دانشجویان تا روز سه‌شنبه ۹ دی ماه خواهد بود و این دانشجویان می توانند با مراجعه به سامانه‌ آموزش منوی «خدمات آموزشی و ثبت درخواست حذف اضطراری» نسبت به حذف درس موردنظر خود اقدام کنند.
درخواست حذف از طریق سامانه‌ی آموزش برای استاد راهنمای دانش‌جو و معاون آموزشی یا تحصیلات تکمیلی دانشکده ارسال می‌شود و در صورت موافقت یکی از این دو مرجع، درس حذف خواهد شد.
درخواست متقاضیان جهت اظهار نظر از طریق سامانه آموزش برای استاد راهنما و معاون آموزشی یا معاون تحصیلات تکمیلی (دانشکده ارسال شده و در صورت موافق استاد راهنما یا معاون آموزشی) یا معاون تحصیلات تکمیلی خواهد شد.
اگر استاد راهنما تا ساعت ۱۵ شنبه ۱۳ دی ماه ۹۹ در مورد درخواست دانشجو نظری ندهند، این امر به منزله موافق با درخواس تلقی و درس مورد نظر، توسط اداره خدمات آموزشی از لیست دروس نیمسال جاری دانشجو حذف خواهد شد.
با توجه به شرایط لازم جهت حذف اضطراری تک درس با توجه به مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا دانشجویانی می‌توانند اقدام به حذف اضطراری تک درس کنند که دروس باقیمانده آن‌ها از حد نصاب لازم ۱۲ واحد در مقطع کارشناسی، ۸ واحد در مقطع کارشناسی ارشد و ۶ واحد در مقطع دکتری کمتر نشود.
دانشجویان کارشناسی مجاز به حذف دو درس نظری هستند. در صورت نیاز به حذف درس دوم، پس از ثبت اولین درخواست حذف. مجدداً وارد منوی حذف w شوند و درخواست دوم را ثبت کنند.
بر اساس اعلام دانشگاه صنعتی شریف، دانشجویان کارشناسی ورودی ۹۹ در صورت حذف فقط یک درس، از رعایت شرط کف واحد معاف هستند و دانشجویانی که یک درس از دروس آن‌ها به علت‌عدم رعایت مقررات، توسط آموزش دانشگاه حذف شده باشد، مجاز به حذف یک درس هستند.
حذف و اضافه دروس کارگاه، آزمایشگاه، گرافیک و تربیت بدنی در مقطع کارشناسی با موافق دانشکده یا مرکز ارائه دهنده انجام می‌شود و دانشجویان کارشناسی ارشد می‌توانند با رعایت کف واحد مجاز حداکثر دو درس نظری را حذف کنند.
بر این اساس، کف واحد مجاز برای دانشجویان ورودی ۹۸ و ماقبل ۸ واحد و برای دانشجویان ورودی ۹۹ حداقل ۶ واحد است و در صورت نیاز به حذف درس دوم، دانشجو می تواند پس از ثبت اولین درخواس حذف، مجدداً وارد منوی حذف w شود و درخواست دوم را ثبت کند.
دروس پایان‌نامه کارشناسی ارشد، سمینار، امتحان جامع، دستیار آموزشی و رساله دکتری در مقاطع تحصیلات تکمیلی را نمی‌توان حذف کرد.
دانشجویان تحصیلات تکمیلی که پس از حذف تعداد واحد آن‌ها به زیر حدنصاب می‌رسد نیز می‌توانند از طریق منوی "درخواست حذف اضطراری"، درخواست خود را ارسال کنند.
با توجه به شرایط ویژه‌ی کرونا، حذف دو درس نظری در این نیم‌سال با رعایت کف واحد مجاز شمرده شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار