پنجمین جشنواره انگور حسن رباط بخش میمه برگزار شد

پنجمین جشنواره بزرگ انگور روستای حسن رباط واقع در بخش میمه با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و همراهی مردم از سراسر کشور برگزار شد.

سَویا رضایی- پنجمین جشنواره بزرگ انگور روستای حسن رباط واقع در بخش میمه با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و همراهی مردم از سراسر کشور برگزار شد.

ویژه برنامه هایی شاد با استقرار غرفه‌های مختلف محصولات روستا و صنایع‌دستی از جمله برنامه‌های این جشنواره بود که با همت و تلاش دهیاری، شورای اسلامی روستا و خیرین محلی اجرا شد.

  • شاهد مهاجرت معکوس در روستاها هستیم

علی رحمانی مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان در سخنان خود ضمن تبریک هفته دولت و تشکر از استقبال و حضور گسترده مردم در جشنواره گفت: دفتر امور روستایی استانداری طرح های بومگردی روستایی و اشتغالزایی را پیگیری می کند و در این راه، یاری دهنده افرادی است که توان و خلاقیت سرمایه‌گذاری و اشتغال را دارند.

وی با بیان اینکه در این مسیر ارائه تسهیلات مناسب در پی مصوبه مجلس انجام می شود گفت: در قالب قانون اشتغالزایی روستایی بیش از یک و نیم میلیارد دلار به صندوق روستایی اختصاص داده شد و در این رابطه به سرمایه گذاران روستایی تسهیلات مناسب تعلق می‌گیرد.

رحمانی به یکی از شیوه نامه هایی که در پیشرفت روستا ابلاغ شده است اشاره کرد و افزود: تشکیل هیئت‌های اندیشه ورز با همراهی فرمانداران، بخشداران و دهیاران از شیوه نامه‌های پیشرفت روستا می باشد و یکی از پنج هیئتی که در شیوه نامه عنوان شده هیئت‌های اندیشه ورز گردشگری است که تاکنون در روستاهای حسن رباط در بخش انگور، روستای ازان در بخش زعفران و سایر روستاها موفق بوده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری در پایان گفت ما شاهد مهاجرت معکوس در بسیاری از روستاها هستیم که ناشی از خلاقیت و تفکر روستایی است.

  • دولت برای ارائه تسهیلات به کارآفرینان آمادگی کامل دارد

اسفندیار تاجمیری فرماندار شهرستان در سخنان خود گفت: طی هفته های اخیر به مناسبت های مختلف شاهد برگزاری جشنواره های مختلف همچون خربزه گرگاب، قنات و قالی شهر میمه و المپیاد بازی های محلی در استان بودیم که تمامی جشنواره ها علاوه بر ایجاد شور و نشاط اجتماعی و فراغتی که برای مردم فراهم می کنند، معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های شهر و روستاها را جزء اهداف خود دارند.

تاجمیری گفت: لازم است افرادی که دارای تفکر اقتصادی هستند و یا افرادی که قصد سرمایه‌گذاری دارد با این پتانسیل ها و ظرفیت ها آشنا شوند و برگزاری جشنواره‌های انگور در سال‌های گذشته موجب شده زیر ساخت‌های قابل توجهی در این روستا برای توسعه گردشگری و مهاجرت معکوس فراهم شود.

فرماندار در پایان افزود: دولت برای ارائه تسهیلات و ایجاد اشتغال که نیاز مهم نظام و کشور است، آمادگی کامل را دارد.

  • تنها راه خروج از شرایط اقتصادی کشور کارآفرینی است

در ادامه حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شهرستان شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی ضمن خرسندی از برگزاری این برنامه و ایجاد همدلی و همزبانی ملت‌ها در این جشنواره گفت: فروش محصولات شهر یا روستایی که جشنواره در آن برگزار می شود یکی از مباحث اقتصادی است که برای اهالی آن فراهم می‌شود و در شرایط اقتصادی حال که در تمام کشور و در گستره کوچکتر در استان، شهرستان و بخش حاکم شده است، تنها راه خارج شدن از آن، کارآفرینی افرادی است که توانایی سرمایه گذاری در امر تولید و اشتغال زایی را دارند.

حاجی بیان داشت: مسئولین باید در این راه سرمایه‌گذاری، کمک دهنده باشند، مسلماً برای راه ‌اندازی یک کارآفرینی، نیازمند آب برق و تلفن است که این خدمات را دولت ارائه می دهد اما بحث درآمد را نمی‌شود از دولت انتظار داشت، باید سرمایه گذاری شود که در این روستا و بسیاری از روستاهای دیگر زیرساخت‌های آن فراهم است.

نماینده مردم در مجلس گفت: زمانیکه طرحی برای کارآفرینی و یا سرمایه گذاری پیشنهاد می شود، لازم است مسئولین از اعضای شورا گرفته تا ادارات زیربط پذیرای طرح باشند.

حاجی با بیان اینکه در بسیاری از مناطق پیشنهادهایی در حال انجام است و در برخی مناطق پیشنهادها و طرح هایی ارائه شده، ولی همت نیست گفت: روستاهای شهرستان ظرفیت های بالایی دارند، در لایبید میلیون‌ها تن سنگ انباشته شده است و یا در موته فناوری استخراج طلا ها وجود دارد اما نیازمند همراهی مسئولین و همت فرد سرمایه گذار است.

وی افزود: اگر ما بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که سرمایه گذاری در روستا انجام شود، ماندگاری اهالی روستا و بخش می‌تواند استمرار پیدا کند.

در حاشیه برگزاری این جشنواره به مناسبت هفته دولت سالن ورزشی شهدای حسن رباط با ۹۶۰ مترمربع زیربنا و کارخانه دستمال کاغذی «بهداشت گستر زرکان» با نام تجاری «گیسو» با 5 میلیارد تومان اعتبار بخش خصوصی و همچنین مجموعه تفریحی و تالار با 15 سوئیت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسیدند.

عیسی فلاح دهیار روستای حسن رباط در خصوص این روستا گفت: روستای حسن رباط یک هزار و ۷۰۰ نفر جمعیت دارد و دارای مناطق گردشگری و تاریخی همچون تپه قلعه میل، قلعه حاجی ‌ها، قنات سه‌گانه‌ سفلا، علیا و قنات میل، قلعه کهنه و حمام خزینه‌ای می باشد.

وی ادامه داد: با بهره برداری از مجموعه تفریحی، این روستا میزبان علاقمندان به گردشگری در مکانی خوش آب و هوا خواهد بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار