جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز سه‌شنبه دوم دی‌ماه ۹۹

 شاخص بورس برای چندمین روز پیاپی، کار خود را با نوسان عجیب آغاز کرد. در ۱۵ دقیقه ابتدای معاملات شاخص کل تا چهار هزار واحد کاهش داشت، اما در ادامه و بازگشت روند صعودی، تا پایان ۳۰ دقیقه اول شاخص کل با رشد هزار و ۶۸۰ واحدی روبرو شد. در این لحظه شاخص کل ۱۲ صدم درصد و شاخص هم‌وزن ۸۶ صدم درصد افزایش دارند که نشان می‌دهد نماد‌های شاخص‌ساز شرایط چندان مساعدی نسبت به شرکت‌ها کوچک ندارند. نماد‌های فملی، شستا، فارس و شپنا بیشترین تاثیر منفی و نماد‌های وپارس، رمپنا و ونیکی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشته‌اند.

جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز سه‌شنبه دوم دی‌ماه ۹۹
به گزارش فرارو، در ساعات اولیه معاملات امروز از مجموع ۳۰۷ نماد بورسی، حدود دو سوم آن‌ها یعنی ۲۰۷ نماد در مدار صعودی حرکت می‌کنند و ۱۰۰ نماد با رنگ قرمز به تابلو بورس آمده‌اند. همچنین از مجموع ۲۳۳ نماد فرابورسی شاهد افزایش قیمت سهام در ۱۶۴ نماد و کاهش آن در ۶۹ نماد هستیم. از آنجا که نماد‌های قرمزرنگ عموما متعلق به شرکت‌های بزرگ هستند، شاخص کل در بازار سبز روند نزولی به خود گرفته است.
جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز سه‌شنبه دوم دی‌ماه 99 نقشه بازار در ابتدای معاملات روزسه‌شنبه دوم دی‌ماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)
بررسی نقشه سبزرنگ بازار در ابتدای معاملات نشان می‌دهد شرکت‌های بزرگ در هر گروه از روند صعودی بی‌نصیب مانده‌اند. مثلا در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری که بیشترین معاملات را به خود اختصاص داده، اغلب نماد‌ها سبزرنگ هستند و بیش از سه درصد افزایش قیمت داشته‌اند، اما نماد‌های وتجارت، وبصادر و وبملت هم معاملات کمتری دارند و هم با سرعت پایین‌تری در مدار صعودی حرکت می‌کنند. در گروه خودرو و ساخت قطعات شرایط مشابهی را شاهد هستیم. اغلب نماد‌های این گروه سبزرنگ و شاهد تشکیل صف خرید هستند، اما خودرو و خساپا تا چندی پیش قرمز رنگ بوده و در لحظه نگارش این متن تا ۱.۶ درصد افزایش قیمت پیدا کرده‌اند. بازار محصولات شیمیایی روند مشخصی ندارد و هر نماد رویه خودش را در پیش گرفته. نماد‌های بزرگ این گروه از جمله آریا، تاپیکو و شگویا معاملات پایینی دارند و نزدیک به قیمت روز گذشته خرید و فروش می‌شوند. فلزات اساسی از دیگر گروه‌های سبزرنگ بازار امروز است که نماد‌های اصلی آن یعنی فولاد و فملی سر جایشان محکم ایستاده و تغییری نسبت به روز گذشته ندارند. انبوه‌سازی‌ها به جز وثخوز و ثنام، دارویی‌ها به جز ریشمک و دیران، غذایی‌ها به جز غمینو و تبرک، سرمایه گذاری‌ها، بیمه‌ها، زراعت، لیزینگ‌ها، نهاد‌های مالی، کاشی و سرامیک، استخراج کانه‌های فلزی و ... اغلب سبزرنگ هستند و شرایط خوبی را تجربه می‌کنند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار