۸۳ روستای نایین از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند

مدیر شرکت آب و فاضلاب نایین در شرق استان اصفهان گفت: با اجرای طرح ۱۰۰-۳۰۰ در این شهرستان، ۸۳ روستا از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.

مدیر شرکت آب و فاضلاب نایین در شرق استان اصفهان گفت: با اجرای طرح ۱۰۰-۳۰۰ در این شهرستان، ۸۳ روستا از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل ازپایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، حسن میری با اشاره به اینکه بر مبنای این طرح مقرر شده است ۳۰۰ کیلومتر شبکه آب در ۱۰۰ روز در سطح استان بازسازی و اجرا شود، افزود: با اجرای این طرح ۵۳ روستا در منطقه لای سیاه، ۲۴ روستا در منطقه کوهستان - بهارستان، ۵ روستا در پای کوه و روستای چوپانان از آب شرب پایدار سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.
وی طول شبکه توزیع آب شرب در روستاهای نایین را ۱۲۶ کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشت: به منظور آبرسانی پایدار به روستاها در طرح ۱۰۰-۳۰۰ مقرر شد ۲۶ کیلومتر خط انتقال اجرا شود که تاکنون ۱۸ کیلومتر آن عملیاتی شده است.
مدیر آب و فاضلاب نایین با بیان اینکه برای تامین آب شرب پایدار این روستاها احداث ۳ مخزن، ۳ باب ایستگاه پمپاژ و ۳ باب ایستگاه کلر زن در دستور کار قرار گرفت، اظهار داشت: اکنون مخزن هزار و ۵۰۰ مترمکعبی منطقه کوهستان -بهارستان به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی رسیده و ۲ باب مخرن ۵۰۰ مترمکعبی لای سیاه تکمیل شده است.
وی ادامه داد: احداث ۲ باب ایستگاه پمپاژ و ۲ باب ایستگاه کلر زن منطقه لای سیاه پیشرفت ۴۰ درصدی و نیز احداث ۲ باب ایستگاه پمپاژ و ۲ باب ایستگاه کلر زن کوهستان- بهارستان به پیشرفت ۷۰ درصدی رسیده است.
میری با اشاره به انشعابات آب واگذار شده به روستاییان در شهرستان نایین خاطرنشان ساخت: در حال حاضر ۵ هزار و ۳۰۰ انشعاب آب به مشترکان در روستاها واگذار شده و پیش‌بینی می‌شود با اجرای طرح ۱۰۰-۳۰۰ این رقم به ۵ هزار و ۷۰۰ انشعاب افزایش یابد.
مدیر آب و فاضلاب نایین به منابع آبی در روستاها پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون ۲۹ روستا در شهرستان نایین از طرح آبرسانی اصفهان بزرگ بهره‌مند هستند، این درحالی‌است که با استفاده از منابع داخلی مانند ۲ رشته قنات، ۷ رشته چشمه و ۵۳ حلقه چاه آب شرب مورد نیاز روستاییان تامین می‌شود.
وی میزان هدر رفت آب را در روستاها ۳۳ درصد اعلام کرد و گفت: با یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی با استفاده از دستگاه نشت یاب توانستیم از هدر رفت ۳.۵ لیتر آب در ثانیه در روستاهای نایین جلوگیری کنیم.
میری در پایان گفت: از ابتدی سال تا کنون با اصلاح شبکه فرسوده، زون بندی شبکه آب و احداث حوضچه فشارشکن شاهد کاهش ۲۰ درصدی حوادث نسبت به مدت مشابه سال قبل در روستاهای منطقه بوده‌ایم.
شهرستان نایین با بیش از ۳۹ هزار نفر جمعیت در ۱۴۰ کیلومتری شرق اصفهان قراردارد.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار