«هوشنگ گلمکانی» در راه فجر ۳۹/ رضا کیانیان با «آهو» راهی جشنواره می‌شود

فیلم سینمایی «آهو» به کارگردانی هوشنگ گلمکانی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی در مراحل پایانی تدوین است. عوامل این فیلم سینمایی به‌تازگی فرم حضور در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر را پر کرده‌اند و احتمالاً در این جشنواره رونمایی می‌شود.

سینمای کشور طی نیمه اول سال ۹۹ با چالش‌های فراوانی روبرو بوده است، بروز و شیوع بیماری کرونا از اسفند ماه سال گذشته چرخ تولید و اکران در سینما را به طور کامل متوقف کرد و به اذعان بسیاری از کارشناسان ضربه طولانی مدتی را بر بدنه این هنر وارد کرد.
حال پس از مدتها انتظار دو روز پیش بالاخره بعد از گذشت ماه‌ها فراخوان سی و نهمین جشنواره فیلم فجر منتشر شد، فراخوانی که در نوع خود می تواند امید به آینده سینما در سال جاری را زنده نگه دارد.
در این میان کارگردانان جوان و پیشکسوت سینما با توجه به اعلام رییس سازمان سینمایی مبنی بر قطعی بودن برگزاری جشنواره فیلم فجر پیش تولید آثار خود را آغاز کرده اند و سینما بار دیگر با سرعت به سمت مسیر همیشگی تولید و عرضه قرار گرفته است.

محمدحسین مهدویان، رضا میرکریمی، مانی حقیقی، مرتضی علی عباس میرزایی، وحید جلیلوند، محسن قرایی، اصغر فرهادی، آرش انیسی، مهدی جعفری و نیما جاویدی از جمله کارگردانان سرشناسی هستند که هم اکنون پیش تولید و یا تولید آثار سینمایی خود را آغاز کرده اند.

فیلم سینمایی «آهو» به کارگردانی هوشنگ گلمکانی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی در مراحل پایانی تدوین است. عوامل این فیلم سینمایی به‌تازگی فرم حضور در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر را پر کرده‌اند و احتمالاً در این جشنواره رونمایی می‌شود.
گلمکانی او فارغ‌التحصیل رشتهٔ سینما و تلویزیون از دانشکدهٔ هنرهای دراماتیک تهران است. وی همچنین به عنوان یکی از هیئت داوران چند جشنواره معتبر نیز شرکت داشته است. وی سردبیر ماهنامه «فیلم» پس از ۴۸ سال فعالیت مطبوعاتی و نقد فیلم، نخستین فیلم بلند سینمایی‌اش را می‌سازد.
گلمکانی پیش از این بیشتر به واسطه هدایت ماهنامه فیلم و همچنین حضور در قامت منتقد شناخته شده و حال وارد عرصه کارگردانی شده است. وی بیش از دوازده فیلمنامه را ترجمه نموده است که می‌توان به سینما پارادیزو و پاریس تگزاس اشاره کرد.
«آهو» فرم حضور در «فجر ۳۹» را پر کرد/ طی کردن آخرین مراحل فنی
«آهو» حکایت انزوای خودخواسته دختری است که آرزوهایش را بر باد رفته می‌بیند، اما هنوز امیدش را از دست نداده است.
رضا کیانیان، علی مصفا، حامد کمیلی، سهیلا رضوی، رضا یزدانی و سپیده آرمان از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
سایر عوامل تولید فیلم عبارتند از جانشین تهیه‌کننده: سعید مروت‌پور، مشاور کارگردان: سامان سالور، مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان: عادل معصومیان، مدیر فیلمبرداری: علیرضا زرین دست، فیلمبردار: رضا نوروزی، نویسنده: هوشنگ گلمکانی و سپیده آرمان، مدیر تولید: مجید بابایی، جانشین تولید: آرش نجفی، مجری طرح: قصیده گلمکانی، صداگذار: فرامرز ابوالصدق، جلوه‌های ویژه کامپیوتری: امیر مهران، تدوینگر: عماد خدابخش، طراح چهره‌پردازی: محسن دارسنج، طراح صحنه: سعید آهنگرانی، صدابردار: بابک اخوان، طراح لباس: ثنا نوروزبیگی، عکاس: حبیب مجیدی. مشاور رسانه: امید سهرابی.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار