موتورسیکلت‌سواران بیشترین مصدومان حوادث رانندگی شهرضا هستند

موتورسیکلت سواران پس از خودروهای تصادفی با ۲۹۶ مورد، بیشترین میزان مصدومیت‌های ناشی از حوادث رانندگی شهرستان شهرضا را به خود اختصاص دادند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان روز دوشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: تکنسین های فوریت های پزشکی شهرضا به سه هزار و ۹۸۰ ماموریت اعزام شدند که از این میزان یک‌هزار و ۴۹ مورد مربوط به تصادفات و دوهزار و ۹۳۱ مورد حوادث غیرتصادفی بوده است.

غفور راستین اظهار داشت: در مجموع حوادث رانندگی ۲۹۶ مورد مربوط به موتورسیکلت سواران، ۴۰۲ مورد سرنشینان خودرو، ۲۲۶ مورد رانندگان خودرو، ۹۴ مورد عابرین پیاده و ۳۱ مورد مربوط به سایر موارد بوده است.

وی با بیان اینکه بیماری‌های قلبی عروقی با ۳۱۹ مورد بیشترین ماموریت‌های غیرتصادفی را داشتند، تصریح کرد: از مجموع ماموریت‌های فوریت‌های پزشکی ۱۱۵در پنج ماهه امسال دوهزار و ۶۳۱ مورد در مناطق شهری و یک‌هزار و ۳۴۹ مورد در نقاط جاده‌ای استان بود.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان همچنین آمار احیای موفق در این مدت توسط پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی شهرضا را ۱۱ مورد برشمرد و خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ به ۹۰ مصدوم در ۱۶ حادثه ویژه اورژانسی امدادرسانی کردند.

حوادث ویژه به حوادثی گفته می‌شود که بیش از پنج مصدوم یا بیش از سه فوتی در صحنه حادثه داشته باشد.

راستین با بیان اینکه در این مدت بیش از ۴۶ هزار تماس امدادخواهی با اتاق فرمان ۱۱۵ شهرضا برقرار شد گفت: در ۵ ماهه امسال، بیش از ۶ هزار نفرساعت کلاس آموزشی طرح آموزش همگانی برای اقشار مختلف در این شهرستان برگزار شد.

شهرضا با جمعیت بالغ بر ۱۷۰ هزار نفر در ۸۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

فوریت‌های پزشکی این شهرستان با برخورداری از هشت پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی، یک اتاق فرمان مشترک با شهرستان دهاقان و ۲۷ نفر نیرو به صورت شبانه روزی به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند.

سال ۹۶ راکبان موتورسیکلت در اصفهان ۵۵ درصد جان باختگان تصادفات راهنمایی و رانندگی استان را تشکیل می دانند که این رقم در سال ۹۷ به ۵۲ درصد کاهش یافت.

متوسط موتورسیکلت سواران جان باخته در کشور، ۳۵ درصد از فوتی های تصادفات رانندگی را شامل می شود که استفاده از کلاه ایمنی هنگام موتورسواری می‌تواند نقش بسزایی در کاهش مرگ و میر ناشی از ضربه به سر شود.

سه میلیون خودرو و در حدود یک ‌میلیون و ۳۰۰ هزار موتورسیکلت در استان اصفهان وجود دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار