درخواست تعطیلی اصفهان برای چهارشنبه و پنجشنبه داده شد

 مدیر بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از درخواست تعطیل شدن اداره‌های اصفهان برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته بدلیل آلودگی شدید هوا خبر داد و گفت: این درخواست به وزارت کشور برای تصمیم‌گیری نهایی اعلام شد

سید مهدی میرجهانیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با توجه به تداوم آلودگی هوا در ۴۸ ساعت و تهدیدهای آن برای سلامتی مردم درخواست تعطیلی اداره های دولتی و خصوصی اصفهان را در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته مطرح کرد که در کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان بررسی و جهت تصمیم گیری نهایی به وزارت کشور اعلام شد.
وی اظهارداشت: بر اساس قانون هوای پاک، دانشگاه علوم پزشکی در صورت تداوم آلودگی هوا به مدت ۴۸ ساعت می تواند درخواست تعطیلی را مطرح کند که پس از بررسی توسط دبیر قانون هوای پاک یعنی اداره کل حفاظت محیط زیست و دستور استاندار برای تایید و تصمیم‌گیری نهایی به وزارت کشور اعلام می شود.
میرجهانیان به جلسه های مختلف کمیته اضطرار آلودگی هوای اصفهان در چند روز گذشته اشاره و اضافه کرد: در این جلسه ها مقرر شد که بازدیدهایی از پالایشگاه و نیروگاه های اصفهان انجام و فعالیت برخی از صنایع محدود و طرح زوج و فرد مجدد در اصفهان اجرا شود.
وی ادامه داد: همچنین بر برخورد جدی با خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا و اطلاع رسانی درباره پرهیز از ورزش و فعالیت در فضای باز تاکید و مقرر شد که تعدادی آمبولانس اورژانس در چهارراه های اصفهان برای امدادرسانی به موارد اضطراری مستقر شود.
مدیر بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با توجه به بررسی های صورت گرفته مشعل های مازوت سوز نیروگاه های اصفهان در زمان حاضر پلمب است و استفاده آنها از مازوت تکذیب شد.
میرجهانیان افزود: در این روزها بدلیل سرمای شدید هوا و کمتر شدن دما در دی امسال نسبت به سال های گذشته با پدیده وارونگی دما و انباشت آلاینده ها در شهرهای بزرگ از جمله اصفهان مواجه هستیم.
وی، مهمترین توصیه به مردم در این روزها را ماندن آنها در خانه، عنوان و تاکید کرد که مردم تا جای ممکن از خودروهای تک سرنشین استفاده نکرده و در صورت خروج از خانه از ماسک های سوپاپ دار استفاده کنند و افزود: ماسک های سه لایه و پارچه ای برای آلودگی هوا مناسب نیست.
مرکز پایش و کنترل هوای اداره‌کل حفاظت محیط زیست روز سه‌شنبه نهم دی وضعیت هوای کلانشهر اصفهان را در همه ایستگاه‌های سنجش قرمز و میانگین شاخص کیفیت هوا را ۱۷۷ (AQI) اعلام کرد.
امروز اصفهان بر اساس نمودار ثبت شده اداره کل محیط زیست استان آلوده‌ترین روز سال جاری گزارش شده است.
هوای اصفهان روزهای دوم، سوم و هشتم دی ماه امسال نیز در وضعیت ناسالم برای عموم قرار داشت.
آلودگی هوا یکی از چالش‌های اساسی کلانشهر اصفهان و شهرهای صنعتی اطراف آن است که کارشناسان تاکید دارند برای برون‌رفت از وضع موجود باید تدابیر اصولی اندیشید و برنامه‌های عملیاتی و راهکارهایی بر اساس تحقیقات علمی و دقیق در پیش گرفت.
بر اساس گزارش مرکز ملی تغییر هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، اصفهان در بین هشت کلانشهر ایران (شامل تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، شیراز و اراک) رتبه نخست آلودگی هوا را دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار