برنامه‌ریزی شروع پروازهای اصفهان-دمشق از امروز

پس از 8 سال انتظار راه سوریه برای زوار اصفهانی باز می‌شود چرا که امروز برنامه‌ریزی‌های نخستین پرواز مستقیم اصفهان به دمشق پس از وقفه‌ای طولانی بار دیگر انجام شده است.

برنامه‌ریزی شروع پروازهای اصفهان-دمشق از امروز

آخرین بار فرودین ماه سال 90 بود که زوار اصفهان به سوریه پرواز کردند چراکه از بهمن سال 89 جنگ داخلی سوریه آغاز شد و به دنبال آن فضای ناامنی برای سفر به این کشور به وجود آمد. در مدت 8 سال گذشته این پروازها متوقف بود و تنها پروازهای محدودی از تهران به سوریه انجام‌شده است؛ اما با پیگیری‌های مداوم بویژه در دو سال گذشته، مجوز پرواز مستقیم زیارتی از اصفهان به دمشق از سوی دستگاه‌های مختلف امنیتی و مربوطه صادرشده که بر اساس آن بناست این پرواز از امروز هر سه‌شنبه انجام شود.


هواپیمای ایرباس 320 هواپیمایی ایرلاین سوریه‌ای از شرکت شام وینگز یا اجنحه الشام سه شنبه‌های هر هفته ساعت 8 و 10 دقیقه صبح با ظرفیت 169 مسافر فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان را به مقصد دمشق ترک می‌کند. این پرواز معمولا دو ساعت و 30 دقیقه به طول می‌انجامد و بازگشت آن در سفرهای زیارتی با سوار کردن مجدد همین مسافران به‌منظور بازگشت به اصفهان در یک هفته آینده همراه است. پیش‌ازاین در طول هفته دو بار سفرهای رفت و برگشتی از اصفهان به مقصد کشور سوریه انجام می‌شد اما در این مدت به دلایل امنیتی وقفه‌ای ایجادشده است و باید دید این نخستین سفر چه سازوکاری را برای بازگشت مسافران از سر خواهد گذراند.
در راستای توسعه فرودگاه بین‌المللی شهيد بهشتي اصفهان تاکنون اقدام‌های بسیار انجام‌شده است؛ این فرودگاه در شرق اصفهان داراي 2 باند به طول چهار هزار و 397 متر و عرض 45 متر با 10 جايگاه پذيرش انواع هواپيماي مسافربري و ترمينال پروازهاي داخلي و خارجي است و اكنون به شهرهاي نجف و بغداد عراق، كويت، دبي امارات عربي متحده، استانبول تركيه و دوحه قطر پرواز مستقيم دارد. همچنين علاوه بر شرکت‌های هواپيمايي فعال داخلي، شرکت‌های العراقيه، تركيش، فلاي دوبي و قطر ايرويز در جابه‌جایی مسافر با اين فرودگاه همكاري دارند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار