فوت و فن مانیکور ناخن در منزل

اگرچه بسیاری از بانوان ترجیح می دهند برای مانیکور ناخن هایشان به آرایشگاه مراجعه کنند اما باید دانست این کار به راحتی در خانه امکان پذیر است به شرط آن که مهارت هایش را بدانید.برای آشنایی با فوت و فن های مانیکور در منزل با ما همراه شوید

فوت و فن مانیکور ناخن در منزل
مانیکور چیست؟
به عمل سوهان زدن ناخن و زدودن و گرفتن گوشت های اضافه دور ناخن های دست بطوری که به بافت های اطراف ناخن آسیبی وارد نشود مانیکور گفته می شود .

آموزش انجام مانیکور در منزل
برای انجام مانیکور ابتدا ناخن ها را از انگشت کوچک دست چپ بوسیله لاک پاک کن شروع به تمیز کردن کنید. برای اینکار پنبه آغشته به لاک پاک کن را در اطراف ناخن کمی فشار داده و سپس از انتها به طرف سر ناخن بمالید و دقت نمایید لاک پاک شده به پوست اطراف ناخن کشیده نشود . برای جلوگیری از این کار می توانید مقدار کمی پنبه دیگر را به مواد پاک کننده ( استون ) آغشته و روی پنبه اول گذاشته کمی فشار دهید . این پنبه دوم نقش یک خشک کن را ایفا می کند واز مالیده شدن لاک پاک شده به پوست اطراف ناخن جلوگیری می کند فرم دادن ناخن بوسیله سوهان برای فرم دادن به ناخن ها از انگشت کوچک دست چپ به طرف انگشت شست شروع به سوهان کشیدن به روش زیر نمایید . الف - انگشت مشتری را با شست و دو انگشت سبابه و میانه دست چپ خود نگهدارید . ب - سوهان یا سنگ سمباده را با دست راست خود گرفته و به ارامی سوهان بکشید . پ - زیر لبه آزاد ناخن را سوهان بیشتری بزنید . ت - ناخن را طبق میل خود فرم دهید و هر ناخن را از گوشه به طرف وسط سوهان بکشید ابتدا از راست به چپ و بعد از چپ به راست . اندازه سوهان کشیدن ناخن بستگی به بلندی ناخن دارد . برای سوهان کشیدن ابتدا دو حرکت کوتاه و سپس یک حرکت بلند انجام دهید و هر گوشه ناخن را در یک حرکت سوهان بزنید . توجه : از کشیدن عمیق سوهان به گوشه های ناخن خودداری کنید.


اشتباهات رایج هنگام مانیکور ناخن:

۱. کوتاه کردن ناخن‌ها

اگر ناخن‌های کوتاهی دارید، در هنگام مانیکور آن‌ها را کوتاه نکنید. فقط کافی است به آن‌ها فرم دهید. اگر ناخن‌های خیلی بلندی دارید، فقط کافی است قدری از قد آن‌ها را کوتاه کنید. کوتاه کردن بیش از اندازه ناخن‌ها می‌تواند ظاهر آن را خراب کند.

۲. از بین بردن پوسته‌ها

همه ما در اطراف ناخن خود پوسته‌هایی داریم. لازم نیست که این پوسته‌ها را به طور کامل از بین ببرید. تنها باید آن‌ها را به عقب هدایت کنید. اگر فکر می‌کنید در اطراف ناخن هایتان بیش از اندازه پوست دارید، پس از هر بار استحمام، به آن‌ها رسیدگی کنید. این کار به این دلیل است که پس از استحمام، پوست نرم شده و از بین بردن این پوسته‌ها به مراتب راحت‌تر انجام می شود.

۳. پاک نکردن ناخن‌ها به طور کامل

پیش از اعمال لاک ناخن، اطمینان حاصل کنید که هیچ اثری از کرم‌های مرطوب کننده، کثیفی یا خیسی روی ناخن هایتان وجود ندارد. با استفاده از یک محلول پاک کننده لاک بدون استن، روی ناخن هایتان را از تمام این موارد پاک کنید.

۴. لاک نزدن صحیح

اگر لاک خود را به درستی نزده باشید یا از جنس مرغوبی نباشد، پس از چند روز خراب خواهد شد. بهترین روش برای جلوگیری از این اتفاق، استفاده از تاپ کات یا لاک خشک کن روی لاک است. هنگامی که روی لاک خود یک لایه لاک خشک کن بزنید، ناخن هایتان را مقاوم خواهد کرد.

5.عدم رعایت بهداشت

برای انجام عمل پدیکور و مانیکور رعایت بهداشت بسیار ضروری است. بهتر است هر فرد برای خود ابزار مانیکور اختصاصی داشته باشد.

خطرات و معایب مانیکور ناخن چیست؟

مانیکور و پدیکور ناخن فواید بسیاری برای بدن و دست و پا داشتند، اما این کار بی خطر هم نیست.

  • ممکن است منجر به عفونت شود

بسیار اهمیت دارد که مانیکور ناخن را نزد مانیکوریست‌های حرفه‌ای انجام دهید. گاهی ممکن است استریل نبودن وسایل یا بریدن بخشی از پوست منجر به عفونت شود. بسیار مهم است که سالن زیبایی که به آن مراجعه می‌کنید تمامی وسایل مانیکورش را استریل و ضد عفونی کند. چرا که در هر حال برای انجام برخی مراحل همانند گرفتن پوست اضافه روی ناخن، ممکن است پوست کمی بریده شده و خون بیاید. هرچند این امر تا حدی طبیعیست و در هر حال ممکن است رخ بدهد اما اگر وسایل مانیکور استریل نباشند همین خراش ساده ممکن است به یک عفونت تبدیل شود.

  • دستگاه UV می‌تواند برای سلامتی مضر باشد

دستگاه UV برای ژلیش ناخن استفاده می‌شود، بنابراین برخی مانیکور و پدیکور ژلی را از سایر روش‌ها خطرناک‌تر می‌دانند چرا که این اشعه طولانی مدت ممکن است منجر به سرطان یا دو رنگ شدن پوست دست شود. هرچند سالن زیبایی که به آن مراجعه می‌کنید برای جلوگیری از چنین مشکلی حتما به شما پیشنهاد می‌کند از کرم ضد آفتاب استفاده کنید یا خودش قبل از انجام این کار حتما از کرم ضد آفتاب به روی دستانتان استفاده می‌کند.

ژلیش ناخن بسیار زیبا و جذاب است در عین حال ماندگاری بالایی دارد، اما اغلب به دلیل اینکه برای خشک شدن نیاز به اشعه UV دارد نسبت به سایر روش‌های مانیکور ناخن خطرناک‌تر است و بهتر است به طور مداوم تکرار نشود.
  • احتمال ابتلا به قارچ ناخن وجود دارد

قارچ ناخن خیلی سریع از فردی به فرد دیگر انتقال می‌یابد و یکی از بیماری‌های ناخن است که در سالن‌های ناخن کاری بسیار رخ می‌دهد. برای همین همچنان تاکید بر آن است که به سالنی مراجعه کنید که نسبت به استریل بودن وسایل آن مطمئن هستید چرا که قارچ ناخن حتی از تشت آب نیز ممکن است به پوست و ناخن شما منتقل شود.


  • مزایا و فواید مانیکور ناخن چیست؟
  • برای سلامت پوست دست مفید است

    دستان ما روزانه در برابر آلودگی‌ها و گرد و غبار قرار می‌گیرد. اگر به پوست دست رسیدگی نشود، پوست دست خیلی زود دچار پیری شده و چروک و لک می‌شود. ماساژی که از مانیکور ناخن نصیب دست و پای شما می‌شود به نوعی پوستتان را احیا کرده و سرزنده می‌کند. لایه برداری از پوست دست و پا و از بین بردن سلول‌های مرده‌شان راهی برای بهبود وضعیت پوست و نرم شدن آن به شمار می‌رود. بنابراین برای اینکه همیشه دستان زیبا داشته باشید، مراجعه به مانیکوریست را فراموش نکنید.
  • به روی جریان خون تاثیر مثبت دارد

ماساژ دست و پا توسط یک مانیکوریست حرفه‌ای به روی جریان خون بدن نیز تاثیرگذار است. چرا که دست و پا هر دو از اعضای فعال بدن به شمار می‌روند بنابراین ماساژ آن‌ها به روی کل بدن تاثیر خواهد گذاشت. علاوه بر این‌ها، مرطوب کردن پوست، لایه برداری و احیای سلول‌های مرده پوست از جمله موارد دیگری هستند که نه تنها تاثیر خارجی دارند بلکه تاثیر داخلی درون بدنتان نیز خواهند داشت.

  • به روی سلامت ذهن تاثیرگذار است

به طور کلی، انجام مانیکور و پدیکور ناخن یک کار زیبایی و آرامش بخش است. ماساژ دست و پا با آب گرم و رسیدگی به ناخن‌ها و زیباتر کردنشان به روی اعصاب و روان نیز تاثیرگذار است. این کار موجب می‌شود استرس و تنش از شما دور شده و برای ساعاتی احساس کنید دور از این جهان زندگی می‌کنید و فقط آرامش برایتان مهم است. به همین دلیل است که اغلب افراد پس از مانیکور و پدیکور احساس بسیار خوبی دارند و بیش از پیش سرزنده و شاداب هستند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار