بذل و بخشش دستگاه سی‌تی‌اسکن از رده خارج به بیمارستان نطنز

متأسفانه علی رغم پیگیری‌ها تاکنون دستگاه سی‌تی‌اسکن با مشخصات توافق شده به بیمارستان شهرستان نطنز تحویل داده نشده و خبرهایی از تحویل دستگاه با تکنولوژی پایین‌تر اعتراضات را به دنبال داشته است.

متأسفانه علی رغم پیگیری‌های نماینده فقید مجلس مبنی به تجهیز بیمارستان خاتم الانبیاء نطنز به دستگاه سی تی اسکن 16 اسلایس و پیگیری‌های بعدی رحمت‌الله فیروزی‌پور نماینده فعلی و اعضای شورای اسلامی شهر نطنز، تاکنون دستگاه مذکور به بیمارستان نطنز تحویل داده نشده است

رحمت الله فیروزی پور نماینده مردم نطنز و بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نطنز دراین باره اظهار داشت: با افتتاح و راه‌اندازی طرح توسعه بیمارستان 96 تخت خوابی خاتم‌الانبیای نطنز، یکی از مطالبات مردم شهرستان نطنز راه‌اندازی بخش سی‌تی‌اسکن بود که با پیگیری‌های مکرر محقق شد.

وی افزود: اما علی‌الظاهر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرده‌اند که دستگاه سی‌تی‌اسکن 2 اسلایس برای شهرستان نطنز فرستاده شود که اغلب مردم نطنز و مسئولان شهری و ما با این موضوع مخالفت کرده‌ایم و در دیدار با وزیر بهداشت و درمان نیز بر حل موضوع و اختصاص دستگاه سی تی اسکن 16 اسلایس ویژه بیمارستان نطنز تاکید شده و دکتر نمکی وزیر بهداشت هم با این درخواست ما موافقت کردند.

فیروزی پور گفت: دستگاهی باید اهدا شود که پاسخگوی نیاز 10 تا 20 سال آینده شهرستان نطنز را با جدیدترین تکنولوژی تامین کند در حالی که این دستگاه سی تی اسکن مد نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به دستگاه مد نظر مسئولان شهرستان کاشان از تکنولوژی پایین‌تری برخودار است.

محمد مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با انتقاد از برخی مسئولان اظهار داشت: علی رغم همه پیگیری‌ها، از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار است دستگاه سى تى اسکن دو اسلایس در بیمارستان خیرساز خاتم‌الانبیا نطنز نصب شود که با توجه به مشاوره‌هاى متعدد با پزشکان و شرکت‌هاى دست اندرکار تجهیزات پزشکى، ما با نصب دستگاه دو اسلایس مخالف بوده و انتظار داریم طبق موافقت مسئولان وزارت بهداشت و درمان دستگاه سی تی اسکن 16 اسلایس به بیمارستان نطنز اختصاص داده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر نطنز افزود: مکاتبات نماینده فقید و سوابق موجود در هیات امنای ارزى همگى به نام 16 اسلایس است و اکثر کارشناسان اعتقاد دارند که دستگاه دو اسلایس از رده خارج شده و کارآیى لازم را ندارد و بر همین اساس لازم است تا مسئولان مرکز استان بر اساس توافق صورت گرفته اقدام کنند.

غلامرضا علیرحیمی، عضو هئیت امنای بیمارستان نطنز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: اخیرا زمزمه‌هایی درباره نصب سی تی اسکن2 اسلایس برای بیمارستان خاتم الانبیای نطنز به گوش می‌رسد و همین موضوع به دغدغه‌ای برای مردم تبدیل شده است چون بسیاری معتقدند چنانچه سی تی اسکن دو اسلایس نصب شود باید پرونده ورود سی تی اسکن 16 اسلایس به این بیمارستان را برای سال‌های سال بست.

وی افزود: درخصوص عدم نصب دستگاه 2 اسلایس نیز با دکتر عباس رضایی، استاندار اصفهان صحبت شده و دغدغه و نگرانی مردم شهرستان به وی منعکس و درخواست شد باتوجه به شناخت‌شان نسبت به این موضوعات با رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مبنی بر نصب دستگاه 16 اسلایس رایزنی لازم را انجام دهند که استاندار ضمن تایید، قول پیگیری و نهایی شدن موضوع را دادند.

علیرحیمی گفت: آن‌هایی که دغدغه سلامت مردم نطنز را دارند باید بدانند که دستگاه دو اسلایس کاربرد بسیار محدودی دارد و نیاز همه بیماران را برآورده نمی‌کند و مجددا همانند قبل مردم شهرستان نطنز باید برای انجام سی تی اسکن‌های دقیق‌تر روانه شهرهای کاشان و اصفهان شوند.

مهدی ترابیان از فعالان رسانه‌ای شهرستان نطنز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: نصب دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان خاتم‌الا نبیای نطنز برای خود ماجرایی شده است؛ ورود یک دستگاه سی تی اسکن دو اسلایس به نطنز، باعث اعتراضاتی درباره قدیمی بودن این دستگاه و درخواست‌هایی برای نصب دستگاه 16 اسلایس شد.

وی افزود: در نتیجه این اتفاقات و پیگیری‌هایی که در مجموعه شهرستان و خارج شهرستان نطنز صورت پذیرفت نام بیمارستان خاتم‌الانبیا در لیست خرید دستگاه 16 اسلایس قرار گرفت و حتی شنیده‌ها حکایت از آن داشت که رایزنی هایی هم برای زودتر اتفاق افتادن این خرید انجام شده است.

وی گفت: در روزهای گذشته به مدیران بیمارستان نطنز اعلام شده است که یا دستگاه سی تی اسکن دو اسلایس را نصب کنند و یا اینکه آن را عودت داده تا در سایر بیمارستان‌های استان مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش تسنیم، موضوع تأمین دستگاه سی تی اسکن بیمارستان خاتم‌الانبیاء نطنز یکبار به صورت گزارش مفصل در خبرگزاری تسنیم پرداخته شده است ولیکن متأسفانه هنوز دستگاه 16 اسلایس مورد نظر که مرحوم دکتر صفاری نطنزی نماینده فقید مجلس پیگیری کرده بودند به بیمارستان نطنز تحویل داده نشده است.

علی رغم اینکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مراسم افتتاحیه طرح توسعه بیمارستان خاتم الانبیاء اعلام کردند که تخصص‌هایی همچون گوش، حلق و بینی به این مرکز اختصاص می‌یابد اما هنوز این وعده محقق نشده است و بیماران مجبور هستند به کاشان، اصفهان و دیگر شهرستان‌ها مراجعه کنند.

ساختمان توسعه بیمارستان نطنز با 75 تخت و زیربنای شش هزار و 500 مترمربع در سه طبقه شامل سه اتاق عمل، بخش مراقبت‌های ویژه آی سی یو، بخش‌های بستری زنان - مردان و اطفال، اورژانس، فیزیوتراپی، رادیولوژی، سونوگرافی، سی تی اسکن، آزمایشگاه و لندری است که در مهرماه سال جاری به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور افتتاح شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار