بچه ها حق شادی دارند و نباید از این حق مسلم خود محروم بمانند

شهردار زرین شهر گفت: کودکانی که در مناطق محروم زندگی می کنند با کوچکترین اقدامات بسیار شاداب می شوند و لحظات نابی را می توان در زمان شادی آنان مشاهده کرد و باید گفت در برخی مواقع ساکنین برخی روستاها از وجود پارک و یا زمین ورزشی که نیاز های ضروری هر محله به شمار می آید محروم هستند.

میثم محمدی در نشست با مسئولان و گروه های جهادی شهرستان لنجان اظهار کرد: یکی از خصوصیت بلایای طبیعی همچون سیل، زلزله و دیگر بلایای طبیعی این است که بر هر آنچه سر راهشان است تاثیر می‌گذارند و زندگی مردمان مناطقی که بلایای طبیعی در آنجا رخ داده را درگیر اثرات منفی خود می‌کند.
وی افزود: وقوع بلایایی طبیعی علی رغم همه اثرات منفی که در برخی مواقع به همراه دارند همدلی و وفاق مردم بصیر و همیشه در صحنه ایران اسلامی را در دلِ روزهای سخت به نمایش می‌گذارد و شاهد آرامش‌دهی دستگاه‌های دولتی، موسسات امدادی و گروه‌های مردمی و حمایت‌های معنوی و مذهبی برای کاهش درد و سختی افراد آسیب دیده هستیم.
شهردار زرین شهر تصریح کرد: با توجه به بازدیدهای به‌عمل آمده جهادگران شهرستان لنجان از روستاهای استان سیستان و بلوچستان برخی از مشکلات این روستاها احصا شد و شهرداری زرین شهر نیز تلاش کرد در حد توان خود در کنار گروه های جهادی در راستای کمک به محرومیت زدایی از این مناطق قرار گیرد.
وی با بیان اینکه همه بچه ها حق شادی دارند و نباید از این حق مسلم خود محروم بمانند، ادامه داد: کودکان مناطق محروم نیز باید از شهربازی و پارک برخوردار باشند تا چنین فضایی بتواند اوقات فراغت آنان را به شکلی سالم پر کنند.
محمدی بیان کرد:کودکانی که در مناطق محروم زندگی می کنند با کوچکترین اقدامات بسیار شاداب می شوند و لحظات نابی را می توان در زمان شادی آنان مشاهده کرد و باید گفت در برخی مواقع ساکنین برخی روستاها از وجود پارک و یا زمین ورزشی که نیاز های ضروری هر محله به شمار می آید محروم هستند.
شهردار زرین شهر اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع شهرداری زرین شهر با برنامه ریزی های صورت گرفته در کنار گروه‌های جهادی شهرستان لنجان قرار گرفت و با نصب ست بازی و ورزشی و همچنین ایجاد زمین های ورزشی در برخی مناطق محروم سیستان و بلوچستان تلاش کرد تا دل بچه‌های مناطق محروم را شاد کند و ما همچنان مصرانه در پی برآوردن نیازهای آنان هستیم.
وی با اشاره به نصب المان مذهبی در مناطق محروم سیستان و بلوچستان گفت: رهبر معظم انقلاب بارها در سخنان خود تاکید بسیاری داشته اند که کارهای فرهنگی باید از پیوست اجتماعی برخوردار باشند، از این رو تلاش شد در طرح های کمک‌رسانی شهرداری زرین شهر به این مسئله توجه ویژه ای شود.
محمدی با بیان اینکه تغییر در رفتار شهروندان سبب افزایش یا کاهش شیوع ویروس می‌شود، عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات فرهنگی صورت گرفته در ایام محرم تهیه و توزیع بیش از ۱۰۰ پرچم هرخانه یک حسینیه بود که نقش مهمی را فرهنگسازی بزرگداشت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی داشت.
شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: کارگران از ارزشمندترین طبقه و سودمندترین گروه در جامعه هستند و چرخ عظیم جوامع بشری با دست توانای این قشر در حرکت است، با توجه به آسیب هایی که در زمان وقوع زلزله کرمانشاه و سیل اهواز و پلدختر شهرداری زرین شهر از نیروی کارگری و جهادی خود در راستای کاهش آلام مردم آسیب دیده این مناطق بهره برد از طرفی با اعزام ماشین آلات و تجهیزات مختلف به این مناطق تلاش کرد به وظیفه ذاتی خود در حل مشکلات پیش روی شهروندان این مناطق جامه عمل بپوشاند.
وی با بیان لزوم افزایش تاب‌آوری و کاهش آسیب‌های ناشی از محرومیت‌ها در روستاهای سیستان و بلوچستان، یادآور شد: محرومیت‌زدایی از شهرها و روستاهای استان سیستان و بلوچستان در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، شهری و… تنها با افزایش مشارکت گروه های جهادی،بسیج، سپاه، کلیه دستگاه های اجرایی، شهرداری های شهرهای سراسر ایران و… در قالب پویشی فرهنگی و برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت محقق خواهد شد و شهرداری زرین شهر در این خصوص آمادگی دارد در حد توان با گروه های جهادی شهرستان لنجان همکاری لازم را داشته باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار