تجربهٔ تور هیجان‌انگیز شکم‌گردی در اصفهان

اصفهان شهری است مشهور به زیبایی‌های معماری و جذابیت‌های تاریخی. البته خوردنی‌هایی هم دارد که هر یک از آن‌ها طعم و عطری از تاریخ ایران را به همراه دارد.

تجربهٔ تور هیجان‌انگیز شکم‌گردی در اصفهان

رپرتاژ آگهی: اصفهان شهری است مشهور به زیبایی‌های معماری و جذابیت‌های تاریخی. البته خوردنی‌هایی هم دارد که هر یک از آن‌ها طعم و عطری از تاریخ ایران را به همراه دارد. هر شهری جذابیت‌ خوراک خود را دارد و اصفهان یکی از شهرهای سرآمد در این تنوع است. اگر برنامه دارید چند روزی را در اصفهان بگذرانید، حتما از خوراکی‌های محلی و قدیمی این شهر تاریخی لذت ببرید. در ادامه مطمئن باشید که با کوله‌باری از تجربیات خوشایند به شهر خود بازمی‌گردید.

دوغ و گوش‌فیل؛ ترکیبی بدیع و جذاب

اصفهانی‌ها شاید یکی از جالب‌ترین ذائقه‌های غذایی ایران را داشته باشند. در سفر به اصفهان، یکی از جالب‌ترین پیشنهادات دوغ و گوش‌فیل است. گوش‌فیل یک شیرینی پر شیره است که از آرد درست شده و در روغن سرخ می‌شود. در نهایت هم در شربت گذاشته می‌شود. اما همراهی گوش‌فیل شیرین و دوغ که نوشیدنی سرد و ترشی است، برای بسیاری از مردم در سایر نقاط کشور تعجب‌برانگیز است. اغلب ما عادت داریم که دوغ را با غذا و گوشفیل را با چای بخوریم. اما اصفهانی‌ها معتقدند چون دوغ طبع سردی دارد، باید با گوش‌فیل خورده شود. از نظر آن‌ها، طبع گوش‌فیل گرم است. بهترین دوغ و گوش‌فیل‌ها را در بازار اصفهان می‌توانید بخورید.

بریونی؛ مشخصهٔ غذای اصفهانی

شکم‌گردی در اصفهان آن‌قدر متنوع و رنگارنگ است که شاید بد نباشد به اجاره آپارتمان در دیوار اصفهان فکر کنید. اگر به همبرگر و خوراکی‌های گوشتی علاقه دارید، خوردن بریان (بریون) را فراموش نکنید.

این غذا از گوشت گوسفند، پیاز، ادویهٔ مخصوص و جگر سفید گوسفند، تشکیل می‌شود. به مغازه‌های بریونی‌ مشهور اصفهان، سری بزنید و یک وعده خود را به صرف بریانی اختصاص دهید. نحوهٔ تهیه بریانی هم زیبایی‌های خود را دارد. نان سنگک، سبزی تازه و دوغ را در کنار بریانی فراموش نکنید. حالا که یک غذای خوشمزه را امتحان می‌کنید به چرب بودنش فکر نکنید! حتما برای یک بار هم که شده عطر و طعم آن را بچشید.

دسری به نام خورشت ماست

اسم خورشت را که می‌شنویم، ناخودآگاه به برنج و یک کاسه خورشت غلیظ و گوشتی فکر می‌کنیم. اما خورشت ماست در اصفهان یک دسر است. تنها ارتباطی که این دسر با انواع خورشت پیدا می‌کند، گوشتی است که جزو اجزای اصلی تشکیل‌دهندهٔ آن است. بوی ماست، زعفران و طعم شیرین این خورشت هم نشان از دسر بودن آن دارد. خورشت ماست دارای طرفداران زیادی است. شما نیز این دسر جالب با عنوان عجیبش را امتحان کنید تا شاید از طرفداران دو آتشهٔ آن شوید.

کالجوش؛ خوراک سبک اما مغذی

کالجوش یا کله‌جوش خوراکی است که ریشهٔ اصفهانی دارد. این غذای سبک، بسیار مغذی است. کشک یک منبع سرشار از کلسیم است که مادهٔ اصلی این غذا را تشکیل می‌دهد. همراهی نعناع، کشک، نان و پیاز معجونی لذت‌بخش از عطر و بو را برای شما به ارمغان می‌آورد. اگر علاقه‌مند به خوردن غذاهای گیاهی هستید، کالجوش را امتحان کنید.


از حلیم بادمجان تا کباب حسینی

حلیم بادمجان هم یکی از غذاهایی است که در سراسر کشور محبوبیت زیادی داشته و البته ریشهٔ اصفهانی دارد. گوشت گردن، بادمجان، کشک، نعناع و پیاز مواد تشکیل‌دهندهٔ حلیم بادمجان اصفهانی هستند. اگر به انواع کباب علاقه دارید، کباب حسینی را امتحان کنید. گوشت مغز ران یا راستهٔ گوسفندی با چاشنی رب گوجه و فلفل‌دلمه‌ای مواد اصلی این کباب را تشکیل می‌دهند. بهتر است اگر به اصفهان می‌روید، این خوراکی‌ها را امتحان کنید. خوراکی‌های اصفهان بسیار متنوع هستند؛ اما این مقاله روی گزینه‌های همه‌پسند و مشهورتر تمرکز داشته است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار