فردا فعالیت دستگاه‌های اجرایی ۸ شهر اصفهان با تاخیر آغاز می شود

بنابر تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان، فعالیت سازمان های دولتی و غیردولتی کلانشهر اصفهان و هفت شهر دیگر استان فردا - دوشنبه ۲۲ دی - از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح آغاز می شود.

منصور شیشه فروش با اشاره به اطلاعیه شماره ۲۵ کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار الودگی هوای اصفهان، اظهار کرد: با توجه به استمرار پایداری هوا کاهش دما و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش میدان دید به ویژه در ساعات اولیه روز فعالیت دستگاه‌های اجرایی بجز نهادهای خدمات رسان و امدادی در روز - دوشنبه ۲۲ دی ماه - در بخش مرکزی و کوهپایه شهرستان اصفهان، نجف آباد، شاهین شهر و شهرستان‌های مبارکه، خمینی شهر، لنجان، فلاورجان و برخوار با یک ساعت تأخیر از ساعت ۸ و نیم صبح آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه این مصوبه شامل ساعت فعالیت بانک‌ها نمی‌شود، افزود: فعالیت کارکنان سازمان‌های اجرایی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای و آسیب پذیر هستند با موافقت مدیر مربوطه به صورت دورکاری امکان پذیر است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: با توجه به استمرار سکون جوی و آلودگی هوا تا پایان هفته جاری به عموم شهروندان توصیه می‌شود از تردد غیرضروری خودداری کرده و استفاده از خودروهای شخصی و تک سرنشین را کاهش دهند؛ همچنین توصیه می‌شود شهروندان و به ویژه گروه‌های حساس از جمله سالمندان، کودکان کمتر از ۱۴ سال، زنان باردار و بیماران تنفسی و قلبی از تردد غیر ضروری و ورزش در فضای باز پرهیز کرده و از ماسک استفاده کنند.
شیشه فروش ضمن تاکید بر صرفه جویی در مصارف گاز و برق، افزود: با توجه به استمرار آلودگی هوا شماری از کوره‌های تولید گچ و آجر تعطیل شدند و برخی صنایع آلاینده فعالیت خود را کاهش داده‌اند و هرگونه عملیات عمرانی، خاکبرداری و سوزاندن ضایعات کشاورزی ممنوع است.
وی با اشاره به دیگر تصمیمات کمیته اضطرار آلودگی هوا که عصر امروز برگزار شد، افزود: ادارات محیط زیست نیز پایش ها و نظارت‌های خود را تشدید کرده و با متخلفان برخورد می‌شود؛ شهروندان نیز هرگونه تخلف مرتبط با آلودگی را می‌توانند با شماره گیری ۱۳۷ شهرداری و ۱۹۰ مرکز بهداشت و محیط زیست گزارش کنند.
به گزارش خبرنگار ایمنا ، با تداوم آلودگی هوا در کلانشهر اصفهان، شاخص کیفی هوا با میانگین ساعتی ۱۵۴ AQI وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد. وضعیت بغرنج آلودگی هوا ۱۵ روز گذشته در کلانشهر اصفهان ادامه داشته است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار