کمربندی داران-الیگودرز ایمن‌تر شده اما نواقص پابرجاست

فرماندار فریدن گفت: طی سال‌های اخیر تلاش‌هایی برای ایمن سازی کمربندی داران به الیگودرز صورت گرفته که نتیجه آن کاهش تصادفات در این کمربندی بوده اما مسئله رفع نواقص باقی مانده است که با مشکلات اقتصادی و افزایش تورم پیمانکار انصراف داد و اکنون ما منتظر معرفی پیمانکار جدید از سوی شرکت زیرساخت‌ها هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از فریدن، جاده‌ها و راه یکی از زیرساخت‌های مهم در محور توسعه هر کشوری هستند، از سوی دیگر جاده ایمن باعث سفر ایمن می‌شود و اگر جاده‌ها از ایمنی و استاندارد لازم برخوردار نباشند باعث کاهش ورود گردشگر و از بین رفتن زمینه‌های گردشگری در یک منطقه خواهد شد.

تعدادی از جاده‌های غرب استان اصفهان که از نقاط گردشگرس استان هم هستند از حادثه خیزترین جاده‌های استان به شمار می‌روند که در پی حادثه ماه گذشته و مرگ 13 بانوی فریدنی در حادثه مینی بوس مرگ، اکبر ترکی نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر راه تذکر داد و خواستار رسیدگی عاجل به وضعیت جاده‌های غرب اصفهان شد.

از جمله این مسیرهای پرخطر کمربندی داران- الیگودرز یکی از راه‌های مواصلاتی غرب استان و از جاده‌های ترانزیتی کشور است، این جاده سال‌هاست که به دلیل غیرایمن بودن، جان هم وطنان را به خطر می‌اندازد.

سال 95 فرماندار وقت فریدن در هفته دولت با اینکه قسمتی از جاده ایمن سازی شده بود اما به دلیل وجود برخی نقاط غیرایمن از افتتاح آن صرف نظر کرد، اما بعد از مدتی بازگشایی شد در حالی که نواقص پا بر جا ماند و پیمانکار پروژه را رها کرد.

در همین رابطه تقی معین الدینی فرماندار فریدن در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه حل مشکلات این کمربندی، سال‌هاست که از دغدغه‌های مسؤولان این شهرستان است، اظهار داشت: این یک طرح استانی و دستگاه اجرای آن خارج از شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در این سال‌ها پیمانکاران متعددی به خود دیده است، عنوان کرد: پیمانکاران این طرح با مشکلات اقتصادی که در کشور پیش آمد، متضرر شدند و برخی با وجود مطالباتی که داشتند، حاضر به ادامه همکاری نشدند.

وی ادامه داد: سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری برای ایمن سازی این کمربندی صورت گرفته است و نتیجه آن هم کاهش تصادفات در این کمربندی بوده است اما مسئله رفع نواقص باقی مانده است که با مشکلات اقتصادی و افزایش تورم پیمانکار انصراف داد و اکنون ما منتظر معرفی پیمانکار جدید از سوی شرکت زیر ساخت‌ها هستیم.

معین الدینی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به وضعیت ورودی و خروجی‌های کمربندی برای شهر داران اشاره کرد و افزود: تکمیل این پروژه به شهرداری داران واگذار شده است و طرح ورودی و خروجی قسمتی غربی کمربندی اواخر سال گذشته تصویب شد که با زمان بندی در نظر گرفته شده تا اواخر سال 98 تکمیل خواهد شد.

فرماندار فریدن ادامه داد: طرح ورودی و خروجی‌های قسمت شرقی کمربندی نیز تقریباً یک ماه پیش تصویب شد و نواقصی که در طرح قبلی بود رفع گشته است و در کل پروژه‌های ورودی و خروجی کمربندی تا اواخر امسال تکمیل خواهند شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار