واکنش هیأت رزمندگان به شایعه آسیب به مسجد امام؛ مسجد وقف عزای اباعبدالله است

مدیر هیأت رزمندگان محبان اهل‌بیت گفت: آسیب رسیدن به بنا کذب است، 18 سال است که مراسم عزاداری امام حسین (ع) بدون هیچ آسیبی در این مکان برگزار می‌شود؛ این مراسم هرساله با مجوز اداره کل میراث فرهنگی و اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود، این مسجد وقف‌نامه دارد و وقف عزاداری برای امام حسین (ع) است.

اسماعیل صادقی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: داربست در مسجد امام زده شده اما آسیب رسیدن به بنا کذب است، 18 سال است که مراسم عزاداری امام حسین (ع) در این مکان برگزار می‌شود و نماز جمعه به مدت 38 سال در میدان امام برپا و برای آن داربست‌های زیادی در داخل مسجد زده می‌شد.

مدیر هیأت رزمندگان محبان اهل‌بیت ادامه داد: داربست‌های زده شده برای مراسم عزاداری 4 متر با دیوار فاصله دارد و این ایجاد پوشش در دیواره و سقف برای جلوگیری از آسیب رساندن صوت به بنا مطابق نظر کارشناسان میراث فرهنگی انجام می‌شود.

مسجد وقف عزاداری برای امام حسین است

وی خاطرنشان کرد: این مراسم هرساله با مجوز اداره کل میراث فرهنگی و اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود، این مسجد وقف‌نامه دارد و وقف عزاداری برای امام حسین (ع) و برگزاری نماز جماعت شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: با آیات عظام مظاهری، طباطبایی‌نژاد و مهدوی به عنوان حافظان مسجد هماهنگ شده و ما داعیه‌دار نگهداری از مسجد هستیم، کارشناسان میراث فرهنگی بر شرایط مسجد نظارت دارند و طی این چند ساله هیچ آسیبی به بنا وارد نشده و شائبه آسیب نیز وجود ندارد.

مدیر هیأت رزمندگان محبان اهل‌بیت اضافه کرد: اطلاعیه‌ای به زبان فارسی و انگلیسی در مسجد نصب شده تا درباره محدویت ایجاد شده در تصویربرداری از حیاط مسجد به گردشگران اطلاع‌رسانی شود، برنامه‌های هیأت تنها در حیات مسجد برگزار می‌شود و ارتباطی با گنبد و دیواره‌ها ندارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار