فرهنگ ایثار و شهادت پشتوانه حرکت‌های فرهنگی در زرین شهر

رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر گفت: در برگزاری کارهای فرهنگی سطح شهر یکی از اهداف شهرداری زرین شهر محله محوری و مسجد محوری بوده برهمین اساس ارتباط صمیمی با ناحیه مقاومت بسیج لنجان، هیئت های مذهبی و جوانان فعال در محلات مختلف شهر برقرار شده است.

علیرضا نکویی اظهار کرد: برنامه های فرهنگی نیاز به پرداختن به ریشه مسائلی دارد که امروز شهرهای ایران با ان مواجه هستند و برهمین اساس شهرداری زرین شهر در دوره پنجم مدیریت شهری تلاش کرده است در زمان انجام حرکت ای فرهنگی ابتدا اولویت‌هایی که در شهر وجود دارد را مد نظر قرار دهد .

وی افزود: شهروندان در گذشته به شهرداری‌ها تنها به چشم نظافت شهر و انجام آسفالت معابر نگاه می‌کردند اما امروزه انتظارت انان فراتر رفته به گونه ای که مباحث مباحث فرهنگی و اجتماعی و برگزاری و بزرگداشت آیین های ملی مذهبی را از شهرداری‌ها مطالبه می‌کنند .

رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر با اشاره به گسترده بودن مقوله فرهنگ و وجود کارهای زیاد در این حوزه، تصریح کرد: مجموعه‌های بسیاری در شهر کار فرهنگی انجام می‌دهند و برهمین اساس شهرداری زرین شهر تلاش کرده با این مجموعه ها ارتباط تنگاتنگی داشته تا علاوه بر جلوگیری از موازی کاری ها بر کیفیت برگزاری برنامه های فرهنگی شهر افزوده شود .

وی ادامه داد: در برگزاری کارهای فرهنگی سطح شهر یکی از اهداف شهرداری زرین شهر محله محوری و مسجد محوری بوده برهمین اساس ارتباط صمیمی با ناحیه مقاومت بسیج لنجان، هیئت های مذهبی و جوانان فعال در محلات مختلف شهر برقرار شده است .

نکویی فرهنگ ایثار و شهادت پشتوانه حرکت‌های فرهنگی دانست و اضافه کرد: امروزه نسل جوان‌ به دنبال کیفیت، محتوا و تفکر هستند و اینگونه مباحث در اقداماتی که در حوزه ایثار و شهدا و همچنین اعیاد و ایام شهادت ائمه اطهار و ... انجام می‌شود مورد توجه ویژه قرار می گیرد از این رو شهرداری زرین شهرمشارکت ویژه ای در برگزاری اینگونه مراسمات دارد .

نکویی با بیان اینکه در حال حاضر پل ارتباطی شهرداری زرین شهر برای ارتباط با هیئت‌های مذهبی شهر به خوبی برقرار شده است، اضافه کرد: شهرداری زرین شهر کمک به هیئت‌های مذهبی را در راستای هرچه باشکوهتر برگزار شدن مراسمات مذهبی در دستور کار خود قرار داده است، چراکه شهردار زرین شهر معتقد است که هیئت‌های مذهبی قدرت نرم به شمار آمده و حفظ و تقویت هیئت‌های مذهبی یک وظیفه به شمار می اید .

وی عنوان کرد:مدیریت شهری و هیئت های مذهبی با همکاری یکدیگر می‌توانند اقدامات گسترده‌ای را انجام دهند از این رو همه ساله در ایام فاطمیه شهرداری زرین شهرکمک های ویژه ای را به هیئت منتظران لنجان و دیگر هیئت های مذهبی در خصوص چاپ بنر، تامین وسایل مورد نیاز، داربست، ماشین آلات، جرثقیل و... داشته تا مراسم ایام شهادت حضرت فاطمه(س) و ائمه معصوم(ع) به خوبی برگزار شود .

رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر بیان کرد: در راستای اطلاع رسانی برنامه های هیئت های مذهبی با توجه به اینکه استفاده کردن از پایههای تبلیغاتی شهرداری بُعد محلی دارد این مهم برای اطلاع رسانی هیئت‌های هر محله در نظر گرفته شده است، البته گاهی هیئت‌ها، سخنرانان مطرح کشوری را برای مجالس خود دعوت می‌کنند که نیاز به تبلیغات گسترده‌تر دارد، از این رو پیگیری‌های لازم انجام شده است .

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و انتقال مفاهیم و فرهنگ ایثار و شهادت به عموم مردم به ویژه نسل جوان است خاطر نشان کرد: برگزاری یادواره شهدا، ویژه برنامه بزرگ شب‌های شیدایی،یادواره شهدای محله و... از دیگر اقدامات و برنامه های فرهنگی شهرداری زرین شهر در طول 3 ساله گذشته بوده که با همکاری ناحیه مقاومت بسیج لنجان خوشبختانه مورد توجه شهروندان نیز قرار گرفته است .

وی یاداور شد: در پی شیوع ویروس کرونا و برای رعایت نکات بهداشتی و عمل به شعار «در خانه بمانیم» شهرداری زرین شهر با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و هنرمندان شهر با برگزاری مسابقه، شب شعر، تهیه و پخش کلیپ و... به شهروندان خدمات فرهنگی هنری ارائه کرد .

نکویی خاطرنشان کرد: تولید پوستر ،کلیپ ، تیزر و بسته های آموزشی با مضمون در خانه بمانیم و پیام های شهروندی با موضوع آشنایی با ویروس کرونا و راه¬های انتقال و کارهای پیشگیرانه و پوسترها و... در قالب آموزشی، سرگرمی و تفریحی ویژه کودکان و نوجوانان وشهروندان از جمله کارهایی هستند که توسط اداره ارتباطات مردمی شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر و در فضای مجازی منتشر شده است .

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار