سخنگوی کمیسیون بهداشت: نحوه پرداخت کارانه پرستاران جای سئوال و ابهام دارد

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مقدار بودجه اختصاص یافته برای کرونا از صندوق ارزی مشخص نیست چگونه صرف شده زیرا گزارشات دریافتی نیز از دقت کافی برخوردار نبوده است.

زهرا شیخی ، با اشاره به پرداخت کارانه پرستاران بیمارستان‌های کرونایی اظهار داشت: اجرایی شدن پرداخت کارانه پرستاران به عهده وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی است و مجلس شورای اسلامی نیز همچنان پیگیر این موضوع هست.
وی تصریح کرد: به لحاظ قانونی مصوبه پرداخت کارانه پرستاران مربوط به چندسال قبل است که قول انجام آن را دادند و باید پرداخت می‌کردند اما با توجه به شرایط کرونا و بودجه‌ای که از صندوق ارزی برای این منظور برداشت کردند، قرار بود صرف کرونا شود و حق و حقوق کادر درمان در اولویت باشد.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آیا این مقدار بودجه اختصاص یافته برای کرونا، صرف این کار شده و یا به اسم کرونا در مصارف دیگری هزینه شده،گفت: این موضوع برای ما هم جای سوال و ابهام دارد زیرا گزارشات دریافتی از دقت کافی برخوردار نبودند.
وی تاکید کرد: قطعا این موضوع مهم است و در حال پیگیری آن هستیم اما نحوه پرداخت آن نیز جای سوال و بررسی دارد چراکه وزارت بهداشت و درمان موظف است با اولویتِ درنظرگرفتن حقوق و مزایا و پرداخت کارانه کادردرمان، انگیزه لازم را برای آنها فراهم کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار