عوارض واکسن فایزر؛ مرگ یک بلژیکی، شکایت ۱۰۰ نفر در هلند

گزارش‎ها نشان می‎دهد علاوه بر تورم و التهاب اطراف چشم، درد در محل تزریق، سردرد و خستگی هم از دیگر عوارض جانبی واکسن کرونای فایزر بایونتک است.

سازمان دارو‌ و محصولات بهداشتی بلژیک، می‎گوید که یکی از شهروندان این کشور پنج روز پس از دریافت واکسن کرونا فایزر-بایونتک جان خود را از دست داده و اکنون تحقیقات در این زمینه آغاز شده است.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این بیانیه می‎گوید «در ۱۴ ژانویه (۲۵ دی ماه) سازمان دارو‌ و محصولات بهداشتی بلژیک مطلع شد که یک فرد ۸۲ ساله، پنج روز پس از واکسیناسیون در برابر کرونا جان خود را از دست داده است؛ این پرونده بیشتر مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا مشخص شود آیا بین واکسیناسیون و مرگ این فرد رابطه‌ای وجود دارد یا خیر.»
همچنین نروژ به تازگی اعلام کرده است که در پی مرگ ۲۳ نفر پس از دریافت واکسن کرونا، تحقیقات را در این زمینه آغاز کرده است.
چندین کشور اروپایی از جمله هلند و بلغارستان، مواردی را گزارش کرده اند که افراد پس از دریافت کرونای واکسن فایزر-بایونتک از عوارض جانبی مانند تورم در اطراف چشم و التهاب پوستی رنج می‌برند.
در همین حال بپایگاه «اِن اِل تایمز»، نوشت تاکنون حدود ۱۰۰ نفر در هلند گزارش کرده اند که واکسن کرونای ساخته شده توسط فایزر - بایونتک عوارضی جانبی برای آنها در پی داشته است.
در دو مورد، فرد واکنش آلرژیک شدیدی داشته است.
«اگنس کانت»، مدیر موسسه تحقیقاتی «لارب»، می‎گوید «این واکنش‌های شدید آلرژیک شامل علائمی مانند التهاب و تورم در اطراف چشم است.»
گزارش‌های دیگر نشان می‌دهد که درد در محل تزریق، سردرد و خستگی هم از دیگر عوارض جانبی واکسن کرونای فایزر - بایونتک است.
کشور‌های عضو اتحادیه اروپا اواخر ماه دسامبر کارزار واکسیناسیون گسترده خود را با استفاده از واکسن آمریکایی-آلمانی آغاز کردند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار