توضیحات سخنگوی هیئت رئیسه مجلس درباره طرح انتخابات ریاست جمهوری و شوراها

نشست خبری سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی برای ارائه توضیحات پیرامون مصوبات قوه مقننه برگزار شد.

محمدحسین فرهنگی در نشست خبری ظهر امروز (شنبه 27 دی ماه)، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجلس در هفته گذشته نهایی شد.
وی افزود: در برخی رسانه ها مطالب خلاف واقع در این باره منتشر شده است آنچه در مجلس شورای اسلامی تصویب شد باعث ایجاد محدودیت برای داوطلبان واجد شرایط نمی‌شود بلکه ما 4 سال سابقه کار در سطح ملی و مدرک کارشناسی ارشد و همچنین ضابطه‌مند کردن ثبت‌نام و تکمیل پرسشنامه را در نظر گرفتیم. اصلاح این قانون مطالبه ملی بود و مجلس شورای اسلامی این قدم را برداشت اما مشخص نیست تحلیل‌های ناصحیح در برخی رسانه‌ها به چه معنا و با کدام منظور سیاسی و غیرسیاسی است؟
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به تصویب کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها نیز گفت: این طرح به کمیسیون شوراها ارجاع شده تا مجددا در این کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.
فرهنگی با اشاره به پیگیری بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق خاطر نشان کرد: نهایتا آنچه تصمیم‌گیری خواهد شد، جمع‌بندی کمیسیون تلفیق است و از رسانه‌ها و صاحبنظران هم می‌خواهیم قبل از مشخص شدن نظر نهایی دولت و کمیسیون تلفیق موضوع را در حد اظهارنظر کارشناسی بگذارند تا ببینیم بعد از جمع‌بندی مجلس شورای اسلامی چه اتفاقی می‌افتد؟
وی با اشاره به تعطیلی رسمی فردا یکشنبه اظهار کرد: جلسه علنی روز یکشنبه را به روز دوشنبه موکول کردیم تا 3 روز پشت سر هم جلسه داشته باشیم و مسائل در دست اقدام مجلس شورای اسلامی پیش از آغاز بررسی بودجه جمع‌بندی شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار