نرخ بیکاری در استان اصفهان 3 درصد کاهش یافت

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: با وجود همه مشکلات و تحریم‌ها نرخ بیکاری در بهار سال 98 نسبت به بهار سال 97 حدود 3 درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایسنا، سید کمال الدین میرهادی ظهر امروز(پنجشنبه) در مراسم تجلیل از تعاونی های برتر شهرستان اردستان، اظهار کرد: در راستای اقدامات ترویجی که وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و ادارت تابعه در سطح کشور در دستور کار دارند برگزاری مراسم هفته تعاون در سالروز تشکیل و گرامیداشت روز تعاون است.

وی با اشاره به مراسم روز تعاون در استان اصفهان، افزود: امسال در مراسمی که با حضور 860 شرکت تعاونی در استان اصفهان برگزار شد در شاخص های تولیدی، توزیعی و خدماتی تعداد 22 تعاونی حائز رتبه استانی شدند که در جشنواره کشوری شرکت می کنند.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه در کشور حدود 643 طرح تعاونی وجود دارد که استان اصفهان با 88 طرح تعاونی رتبه اول کشور را دارد گفت: بیش از 225 میلیارد تومان سرمایه شرکت های تعاونی استان اصفهان است که توسط اعضاء تامین شده است.

میرهادی با بیان اینکه در یکسال گذشته بیش از 2800 شغل در تعاونی های استان اصفهان ایجاد شده است، تصریح کرد: بر اساس گزارشی که مرکز آمار ایران در سال 97 نسبت به سال 96 با توجه به اتفاقات خوبی که افتاده علیرغم اینکه نرخ مشارکت استان از 41.4 درصد به 43.4 درصد رشد پیدا کرده است نرخ بیکاری استان اصفهان 1 درصد کاهش داشته است. این در حالی است که نرخ مشارکت کشور حدود نیم درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه نرخ مشارکت استان اصفهان نسبت به کشور در یکسال گذشته رشد چهار برابری داشته است، افزود: این اتفاق در حالی می افتد که نرخ بیکاری در استان اصفهان کاهش داشته است که به دلیل وضعیت خوب صنعت و کشاورزی است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه با وجود همه مشکلات و تحریم‌هایی که در سالهای گذشته بوده نرخ بیکاری در بهار سال 98 نسبت به بهار سال 97 حدود 3 درصد کاهش داشته است، اضافه کرد: نرخ بیکاری در استان اصفهان از 13.3 به حدود 10.3 درصد کاهش داشته است که امیدواریم با کمکی که از طرف دولت انجام می شود و مدیریتی که در استان جهت بهبود فضای کسب و کار می شود باز هم شاهد کاهش این نرخ باشیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار