ورود دوباره خودروها به میدان نقش جهان

پنج سال و شش ماه از روزی که رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان اعلام کرد، تردد خودرو و موتورسیکلت در میدان نقش‌جهان ممنوع است گذشته. خاصیت قانون، قاطعیت است و حسن آن هم اینکه کهنگی و استثنا برنمی‌دارد.

ورود دوباره خودروها به میدان نقش جهان

به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان، درست به همین دلیل وقتی مهرماه 97، علی‌اصغر مونسان که حالا، نخستین وزیر میراث فرهنگی کشور هم هست، با خودرو به این میدان وارد شد تا از آن بازدید داشته باشد، جامعه مدنی واکنش تندی به این قانون‌شکنی نشان داد؛ واکنشی که منجر به صدور نامه‌ای از سوی روح‌الله مهدی نژاد، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی شد.

در آن نامه آمده بود که اگرچه تردد چند متری خودروی حامل دکتر مونسان در بدو ورود به میدان امام (ره) اشتباه اداره کل استان اصفهان بوده، اما به‌هرحال اشتباهی غیرقابل‌توجیه و غیرقابل ‌اغماض است. اداره کل میراث اصفهان نیز موظف شد که در سفرهای بعدی چنین اشتباهی را مرتکب نشود.

اکنون و با فرارسیدن ماه محرم، این میدان، محل و مرکز برگزاری برنامه‌های مختلفی مرتبط با عزاداری برای اباعبدالله الحسین (ع) شده است و طبق مشاهدات و عکس‌های ثبت‌شده، شب‌ها ماشین‌های بسیاری وارد میدان امام (ره) شده و تا زمان اتمام این برنامه‌ها در میدان توقف می‌کنند که امری خلاف قانون است.
فریدون اللهیاری، مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان درباره ورود این ماشین‌ها به میدان امام (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان، اظهار می‌کند: این موضوع مربوط به امسال نیست و سال‌های گذشته نیز وجود داشته است. دروازه‌های ورود و خروج ماشین به میدان نیز در اختیار میراث نیست بلکه زیر نظر شهرداری اصفهان است و باید از آن‌ها در این رابطه سؤال بپرسید.

حمید آقایی، معاون حمل‌ونقل ترافیک منطقه سه اصفهان هم به ایسنا می‌گوید: چرایی ورود ماشین‌ها به میدان را باید از سردار مهدی معصوم بیگی، فرمانده انتظامی استان اصفهان بپرسید چون ایشان اجازه این کار را داده‌اند.


روابط عمومی فرمانده انتظامی استان اصفهان شب گذشته، وعده پیگیری این مسئله و صحبت با سردار معصوم بیگی را در صبح روز 14 شهریور به ایسنا داده بود، اما تماس‌های مکرر خبرنگار ایسنا تا این لحظه از سوی روابط عمومی فرمانده انتظامی استان اصفهان بی‌پاسخ ‌مانده است.

اگرچه نیت خالص افرادی که برای شرکت در مراسم سوگواری امام سوم شیعیان قدمی برداشته‌اند، ستودنی است، اما بهتر است، احترام به شعائر با احترام به قانون نیز همراه باشد و شایسته است، عزادارانی که به عشق امام حسین (ع) مسیر طولانی مرز عراق تا کربلا را پیاده طی می‌کنند، مسافت کوتاه خیابان حافظ تا میدان امام (ره) را نیز برای رسیدن به محل عزاداری امام حسین (ع) پیاده طی کنند تا از ثواب عظیمِ آن که توأم با گرامیداشت قانون است، بهره‌مند شوند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار