حال کشتی کشور خوب نیست/تعداد کشتی گیران باید به ۸۰۰ هزار نفر برسد

رئیس فدراسیون کشتی با تاکید بر اینکه کشتی کشور حال و روز خوبی ندارد، گفت: امروز در مسئولین ورزشی آن نگاهی که نسبت به ورزش کشتی باید باشد نیست.

علیرضا دبیر امروز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان در سخنانی با اشاره به اینکه یک روزی در ایران کشتی جایگاه کمی و کیفی خوبی داشته است، اظهار داشت: در جمعیت ۶۵ میلیونی دهه ۷۰ بالای یک میلیون کشتی گیر فعال داشتیم اما امروز در جمعیت بیش از ۸۰ میلیونی ۴۰ هزار نفر کشتی گیر هستند آن هم نصف بیشتر آمار دستکاری بیمه‌ای است.
وی با بیان اینکه ورزش کشتی مثل فرش و نفت ماست، هر ورزشی را می‌بینید وارداتی است، اما کشتی ورزش متعلق به ماست و در همه شهرهای ایران قدمت دارد؛ تصریح کرد: کشتی کشور امروز حال و روز خوبی ندارد، چون واقعاً مسئولین آن حمایتی که باید می شده را نکردند، مدام گفته‌اند کشتی که خوب است.
رئیس فدراسیون کشتی با تاکید بر اینکه امروز در مسئولین ورزشی آن نگاهی که نسبت به ورزش کشتی باید باشد نیست، خطاب به نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: خواهش ما این است در استان مثل یک پدر بالای سر کشتی لرستان باشید.
دبیر با اشاره به اینکه خدمت نماینده آقا در کردستان بودیم گفتند تمام باشگاه‌ها را می‌روند و واقعاً رفتند و حمایت کردند، گفت: خواهش ما این است مثل یک پدر بچه‌های ما را حمایت کنید تا نیروهای این مجموعه هم به شما گزارش دهند و شما هم رصد کنید و مسئولین حس کنند مثل یک پدر بالای سر این سیستم هستید و همه دستگاه‌ها بیایند کمک کنند.
وی با بیان اینکه باید ظرف ۷ تا ۸ سال جمعیت فعالان ورزش کشتی را به ۸۰۰ هزار نفر برسانیم، تصریح کرد: یک سند توسعه برای کشتی نوشته‌ایم و ابلاغ هم می‌کنیم و باید در همه استان‌ها برای تحقق این برنامه برنامه ریزی شود و ما نیز این قول را می‌دهیم که فعال باشیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار