ظریف: آنها که می‌گویند برجام بد است، دو صفحه از توافقات خودشان را نشان دهند

وزیر خارجه ایران با اشاره به شاخص‌های ایجاد یک توافق تاکید کرد: آقایانی که می‌گویند برجام خوب نیست؛ ۲۰۰ صفحه نه بلکه دو صفحه از توافق با یک نفر را نشان دهند.

محمدجواد ظریف در حاشیه جلسه هیات دولت و در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه انتقادهای زیادی به مسیر مذاکره ایران در طول برجام می‌شود و عده‌ای ادعا می‌کنند دولت بعدی مذاکره بهتری خواهد داشت، آیا مسیر مذاکره به شکل دیگری باید پیموده می‌شد، اظهار داشت: املای نانوشته غلط ندارد؛ توافق نوشتن و نوشتن یک متن، یعنی هم باید شما راضی باشید و هم طرف مقابل؛ نمی‌توانید به طرف مقابل بگویید من این متن را می‌خواهم و او نیز حرف خود را بزند.
وی تصریح کرد: آقایانی که چنین صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند، نشان دهند که ۲۰۰ صفحه نه بلکه دو صفحه با یک نفر توافقنامه نوشته‌اند. کسانی که می‌گویند ما توافق را نخوانده‌ایم، چیزی را که خودشان نخوانده‌اند اما توانسته‌اند امضا کنند، نشان دهند. توافق یعنی اینکه نه آنچه که شما می‌خواهید و نه آنچه که طرف مقابل می‌خواهد در غیر این صورت می شود تسلیم.
وزیر خارجه ایران افزود: لذا باور دارم که دوستان ما اگر بخواهند چنین توافقی را انجام دهند خیلی باید زحمت بکشند. نمی‌گویم نمی‌توانند اما باید خیلی زحمت بکشند. اگر یک روزی از این توافق، بهتر را نوشتند بنده در مقابل آنها تعظیم می‌کنم و دست آنها را به واسطه خدمتی که به مردم کرده‌اند می‌بوسم و از آنها تشکر می‌کنم. امیدوارم آنها هم اگر نمی‌خواهند جلوی ما تعظیم کنند از پشت خنجر نزنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار