استفاده از فاضلاب شهری، برای تولید برق در نیروگاه اصفهان

نیروگاه اصفهان به‌عنوان اولین نیروگاه در کشور، از فاضلاب خام شهری جهت تأمین آب موردنیاز سیکل تولید بخار توربین‌های مولد برق استفاده خواهد کرد.

به گزارش اصفهان امروز، سعید محسنی، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان گفت: در تصفیه‌خانه پیشرفته این نیروگاه، فاضلاب در دو مرحله تصفیه خواهد شد. در مرحله اول مشابه سایر تصفیه‌خانه‌ها، فاضلاب خام تبدیل به پساب قابل رهاسازی در محیط و آب کشاورزی غیر مثمر می‌شود و در مرحله دوم به منظور استحصال آب صنعتی، مراحل تصفیه تکمیلی انجام و علاوه بر چند مرحله گرفتن ذرات معلق و ضدعفونی، آب صنعتی با کیفیت بسیار بالا جهت استفاده در سیکل تولید بخار جهت توربین‌های مولد برق نیروگاه، به دست می‌آید.

به گفته سعید محسنی با بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه، صرفه‌جویی روزانه حدود چهارده هزار مترمکعب آب ایجاد خواهد شد که صرفه‌جویی روزانه این مقدار آب، معادل آب موردنیاز برای تولید چهارده تن گندم و در سال معادل آب موردنیاز تولید حدود پنج هزار تن گندم خواهد بود. گندمی که معادل تأمین نان موردنیاز یک شهرک سی هزار نفری در سال است.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان ابراز امیدواری کرد که با حمایت مسئولین و مقامات کشوری و استان اصفهان، ساخت این تصفیه‌خانه که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت داشته هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار