کارزار عمومی برای تعویق زمان برگزاری کنکور دکتری به اردیبهشت ماه هر سال

متقاضیان شرکت در آزمون دکتری 1400 در کارزاری از وزیر علوم خواستند که کنکور این مقطع تحصیلی به جای اسفندماه به اردیبهشت هر سال منتقل شود.

رویداد ایران: متقاضیان شرکت در آزمون دکتری 1400 در کارزاری از وزیر علوم خواستند که کنکور این مقطع تحصیلی به جای اسفندماه به اردیبهشت هر سال منتقل شود.
بر اساس اطلاعات ثبت شده در سایت کارزار درخواست تعویق زمان برگزاری کنکور دکتری به اردیبهشت ماه هر سال در نامه‌ای خطاب به وزیر علوم برای امضای موافقان منتشر شده است. در این نامه آمده است:
برای شرکت در این کارزار اینجا را کلیک کنید:
درخواست تعویق زمان برگزاری کنکور دکتری به اردیبهشت ماه هر سال
جناب آقای دکتر غلامی
وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

با توجه به دو بار تعویق آزمون استخدامی سال ۹۹ و نبود وقت کافی برای مطالعه منابع آزمون دکتری و استخدامی و همچنین اینکه اکثر داوطلبان دکتری شاغل هستند و ایام عید وقت مناسبی جهت مطالعه است، خواهشمندیم در زمان آزمون دکتری وزارت علوم که هرساله در اسفندماه برگزار می‌شود تجدید نظر فرموده و با توجه به اینکه تمامی آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها بعد از عید برگزار می‌شود، تاریخ آزمون دکتری وزارت علوم نیز به بعد از عید موکول شود.

با تشکر
جمعی از داوطلبان آزمون دکتری وزارت علوم

این کارزار از ١٢ آذر ١٣٩٩ شروع شده و تا ١٢ فروردين ١٤٠٠ ادامه دارد و هشتگ رسمی آن #تعویق_آزمون_دکتری_به_اردیبهشت است.
پیش از این کارزار دیگری با عنوان درخواست تعویق کنکور دکتری ۱۴۰۰ به اردیبهشت ماه فعال شده بود که اکنون عملا در این کارزار جدید پیگیری می‌شود
در متن پیشین آمده بود:
با توجه به برگزار شدن کنکور دکتری ۹۹ در آبان ماه و برگزاری آزمون استخدامی کارکنان دولت در دی‌ ماه ۹۹ و در نتیجه دیر اعلام شدن منابع کنکور دکتری ۱۴۰۰، از ریاست محترم سازمان سنجش درخواست داریم جهت رعایت عدالت آموزشی و همچنین برقراری شرایط بهداشتی مناسب، کنکور دکتری ۱۴۰۰ را به اردیبهشت ماه موکول کنند.
لازم به ذکر است با توجه به بهتر شدن آب‌وهوا در اکثر مناطق کشور، اردیبهشت ماه می‌تواند بهترین زمان برای برگزاری کنکور در شرایط کرونایی باشد، زیرا امکان برگزاری آزمون در فضای باز به بهترین نحو فراهم است. باید توجه کرد که برگزاری غیراصولی کنکور در شرایط کرونایی می‌تواند به رشد دوباره تعداد مبتلایان و فوتی‌ها در کل کشور بیانجامد.
علاوه بر آن با توجه به دیر اعلام شدن منابع کنکور ۱۴۰۰ متقاضیان این کنکور تنها فرصتی سه ماهه برای آماده‌سازی و فراهم کردن رزومه دارند که این مسئله مغایر با قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‎های تحصیلات تکمیلی و تخصصی، مصوبه مجلس شورای اسلامی به شماره ۶۶۰۳/۴۰۱، در تاریخ ۱۳۸۹/۲/۱۱ است. از این رو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز به عنوان مجری این قانون‌ تقاضا می‌کنیم در این امر وارد شوند و شرایط تعویق کنکور دکتری، به تاریخ قطعی فروردین و یا اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ را فراهم آورند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار