۲ هکتار از مراتع سمیرم طعمه حریق شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، از وقوع آتش‌سوزی در سطح ۲ هکتار از مراتع منطقه "کمانه" شهرستان سمیرم خبر داد.

منصور شیشه فروش عصر جمعه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بعدازظهر امروز یک فقره حریق در مراتع شهرستان سمیرم رخ داد که با تلاش تیم‌های حفاظت منابع طبیعی و نیروهای امدادی اطفاء شد.

وی بیان کرد: خشکی پوشش‌های گیاهی مرتعی، گرمای هوا، وزش بادهای گرم و بی‌احتیاطی ناشی از حضور افراد در عرصه‌های طبیعی از علل وقوع این حادثه بود.

استان اصفهان مساحتی معادل ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد آن معادل ۹.۸ میلیون هکتار را عرصه‌ منابع طبیعی و ملی تشکیل می‌دهد و از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار جنگل (معادل ۴ درصد)، ۶ میلیون هکتار مرتع (معاد۶۴ درصد) و سه میلیون هکتار بیابان(معادل۳۲ درصد) است.

مسوولان پیش‌تر همزمان با آغاز فصل تابستان نسبت بروز آتش سوزی در یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار از مراتع استان اصفهان در صورت بی‌توجهی مردم هشدار داده بودند.

این مراتع با پوشش علوفه بیشتر در شهرستان‌های غربی استان از جمله فریدن، فریدونشهر، بویین میاندشت و چادگان قرار دارند که با گرم شدن هوا رو به خشکی گذاشته و مستعد آتش سوزی می‌شوند.

۶۶ فقره حریق از ابتدای سال‌جاری تا کنون در مراتع و عرصه‌های زیست محیطی و کشاورزی استان رخ داده و بر اثر آن ۲۹۶.۹ هکتار از اراضی آسیب دیده که ۴۷ فقره آن معادل ۱۹۶.۹ هکتار مربوط به مراتع بوده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار