مرزهای استان اصفهان باید به همین شکل باقی بماند

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: مرزهای استان اصفهان که استانی وسیع و دارای آثار تاریخی فراوان است باید به همین شکل بماند و مسئولان بر طبق اسناد باید نسبت به حفظ این مرزها تلاش کنند.

علی بختیار در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص نامه نمایندگان استان اصفهان به وزیر کشور در خصوص تغییر خطوط مرزی استان اصفهان، اظهار کرد: مرزهای بین استان‌ها و شهرستان‌ها بنا بر اسنادی که در منبع طبیعی و اداره ثبت هر یک از شهرستان‌ها وجود دارد مؤلفه‌هایی برای آن از قبل وجود داشته است. در استان اصفهان شاهد هستیم که این مرزها جابجا شده است. مثلاً مرز بین اصفهان و استان مرکزی 3200 متر برابر اسنادی که در منابع طبیعی گلپایگان وجود دارد جابجا شده است.

وی افزود: در خصوص مرزهایی که جابجا شده‌اند باید به اسناد موجود در اداره منابع طبیعی مراجعه کرد و باید به این اسناد تکیه کرد. سد کوچری مخزنش در استان اصفهان است اما سال 1393 تصمیم گرفتند این سد را به آب منطقه‌ای قم واگذار کنند، بر اساس چه توجیهی این کار را کرده‌اند؟ قانون می‌گوید اگر مخزن سد در یک استان وجود داشت باید مدیریت بهره‌برداری از آن هم در اختیار همان استان قرار بگیرد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: مرزهای استان اصفهان که استانی وسیع و دارای آثار تاریخی فراوان است باید به همین شکل بماند و مسئولان بر طبق اسناد باید نسبت به حفظ این مرزها تلاش کنند. نامه نمایندگان به وزیر کشور هم در همین خصوص بود.

بختیار ادامه داد: مرز استان‌های همجوار با استان اصفهان باید بر طبق آن چیزی که برابر با اسناد است اصلاح شود. مرز چادگان هم در گذشته تغییر کرده و باید طبق اسنادی که در اداره منابع طبیعی وجود دارد مرز این شهرستان هم اصلاح شود. تغییر مرزها به ضرر آب شرب اصفهان نیست و اتفاقاً به نفع آب شرب استان است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار